آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

به‌سختی به حضور در تلویزیون تن می‌دهیم/ لزوم بازنگری در سیاست‌ها



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,ایوب آقاخانی
ایوب آقاخانی درباره وضعیت تلویزیون بیان کرد که این رسانه باید در برخی سیاست‌های داخلی خود بازنگری کند تا برنده میدان رقابت رسانه‌ای باشد. 

ایوب آقاخانی بازیگر تئاتر و تلویزیون که این روزها در سریال «سلام آقای مدیر» به کارگردانی علیرضا توانا به ایفای نقش می‌پردازد، درباره حضورش در این سریال به مهر گفت: «سلام آقای مدیر» یک سریال پربازیگر است که می‌توان گفت در مضمون و پرداخت کمی از سریال‌های دیگر متفاوت است.

 

وی ادامه داد: این سریال که این روزها در حال تصویربرداری است برای شبکه دو تولید می‌شود و فکر می‌کنم ضبط آن تا اوایل سال آینده ادامه داشته باشد.

 

این هنرمند تئاتر که چندی پیش نیز با سریال «نجوا» به کارگردانی ابراهیم شیبانی در تلویزیون ظاهر شد، درباره این سریال نیز گفت: من «نجوا» را به دلیل فیلمنامه، عوامل و ویژگی‌های نقشی که بازی کردم خیلی دوست داشتم و به همین دلیل حضور در این سریال را پذیرفتم.  

 

آقاخانی درباره انتخاب گزیده سریال‌ها یادآور شد: شخص من و افرادی مثل من، به سختی به مشارکت در پروژه‌های تلویزیونی تن می‌دهیم و وقتی وارد کاری می‌شویم که از شاخصه‌هایی برخوردار باشد. من از خودم به‌عنوان فردی برآمده از تئاتر، توقعاتی دارم که هر سریالی این توقعات را تامین نمی‌کند و برای همین گزیده‌کار هستم.

 

وی در واکنش به نبود سریال‌های جذاب برای مخاطبان تلویزیون در چند سال اخیر عنوان کرد: اینکه تلویزیون برای ساخت سریال‌های مختلف تلاش خود را انجام می‌دهد و دست از تلاش نمی‌کشد جای ستاش دارد چون ما در مواجهه با رسانه‌های خارجی با امکانات بومی موجود تلاش می کنیم و بودجه چندانی هم وجود ندارد.

 

این کارگردان نمایش‌های رادیویی اضافه کرد: با این حال برای رسیدن به توفیقی شبیه رسانه‌های فراگیرتر باید نوعی بازنگری در خط قرمزها داشت چراکه اگر همین مسیر ادامه یابد شاید دیگر تلویزیون برنده رقابت رسانه‌ای نباشد.

 

آقاخانی با اشاره به نیازهای مخاطب بیان کرد: اگر برنده بودن در این رقابت فرهنگی میان رسانه‌های داخلی و خارجی مهم باشد تلویزیون تلاش می‌کند تا نوعی بازنگری در سیاست‌های داخلی و اصرارش بر خطوط قرمز داشته باشد. مخاطب امروز نیاز به تنوع و گشایش فکری نسبت به واقعیت‌ها و حقایق دارد البته منظور واقعیت‌های پنهان نیست بلکه منظور واقعیت‌های زندگی است که به دلیل سیاست‌های در نظر گرفته شده قابل انعکاس در آثار نمایشی نیست.

 

وی در پایان عنوان کرد: برخی از سیاستگذاری‌های تلویزیون در سریال‌سازی باعث می‌شود که توده‌ها به شکل ناخودآگاه از آثار این رسانه فاصله بگیرند که نه به نفع تلویزیون است و نه به نفع مخاطب و امیدواریم تعادلی این میان وجود داشته باشد که به نتیجه‌ای مثبت برای مخاطب بینجامد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------