آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمس‌لنگرودی: می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، دنیا ما را عوض کرد

پژوهشگر، خواننده و بازیگر پیشکسوت، گفت: احمد پوری خوب می‌داند که ما می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، اما دنیا ما را عوض کرد. به…

میان دندان‌های تیز پخش‌کننده‌ها گیر کرده‌ایم/ پشیمانی از فیلمسازی



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, حجت‌الله سیفی
حجت‌الله سیفی کارگردان فیلم سینمایی «بادسوار» با گلایه از شرایط حاکم بر فرآیند اکران سینماها عنوان کرد که راهی برای گریز از این وضعیت نیست.

حجت الله سیفی کارگردان سینما در گفتگو با مهر درباره زمان اکران فیلم سینمایی «بادسوار» گفت: این فیلم که با محوریت نوجوانان و جوانان ساخته شده، هنور در صف انتظار اکران قرار دارد اما با وضع موجود ممکن است دیگر از ادامه فیلمسازی صرف نظر کنم و پشیمان شوم چراکه ما فیلم می‌سازیم اما نمی‌توانیم آن را به نمایش بگذاریم.

 

وی ادامه داد: چه سودی دارد که هم فیلمت از دست برود و هم سرمایه‌ات؟ از همین‌رو تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فکری به حال این موضوع نکند، چیزی درست نمی‌شود. البته عده‌ای هستند که می‌توانند به راحتی آثارشان را اکران کنند که به نظرم آن‌ها با مافیای پخش ارتباط‌هایی دارند.

 

کارگردان «بادسوار» افزود: صحبت‌هایی با پخش‌کننده برای اکران «بادسوار» کرده‌ایم اما این روزها آن‌ها بیشتر طالب فیلم‌های بزن و بکوب هستند و دیگر به آثار فرهنگی و ارزشی توجهی نمی‌کنند و رغبتی برای پخش آن‌ها نشان نمی‌دهند. با این وضعیت تکلیف محتوا هم روشن می‌شود. از سوی دیگر این قبیل پخش‌کننده‌ها بیشتر دلشان می‌خواهد ستاره‌های سینما در آثار حضور داشته باشند اما به این موضوع توجه نمی‌کنند که این گروه از بازیگران همیشه مشغول به کار هستند.

 

سیفی عنوان کرد: با توجه به اینکه ارشاد خودش را از حمایت در حوزه پخش کنار کشیده، ما در میان دندان‌های تیز و برنده پخش‌کننده‌های خودکامه گیر کرده‌ایم؛ اگر آنها به ما راهی بدهند ما از این رودخانه پر از خطر گذر می‌کنیم اما در حال حاضر چنین شرایطی وجود ندارد.

 

این کارگردان درباره دیگر فعالیت‌های خود هم گفت: ما طرحی ۳۰۰ قسمتی به نام «سفرهای پرماجرا» با موضوع کودکان به «سینماقصه» ارایه داده‌ایم که اگر حمایت شویم این اثر را برای نمایش در شبکه‌های اجتماعی می‌سازیم. «سفرهای پرماجرا» زندگی ۳ کودک را روایت می‌کند که از خانه فرار کرده‌اند و به مسافرت می‌روند در این میان ماجراهایی برای آنها پیش می‌آید که در این اثر ۳۰۰ قسمتی می‌بینیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------