آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

فیلم سینمایی «مفت بر» به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی عادل تبریزی آماده نمایش شد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از…

حکومت سوگلی‌ها/ حضور محمدحسین میثاقی در چند شبکه تلویزیونی



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,محمدحسین میثاقی
از شبکه سه تا شبکه ورزش راهی نیست اگر شما محمدحسین میثاقی باشید. مجری همیشه حاضر این روزهای شبکه‌های مختلف که با خودروی ۲۰۶ سفیدرنگش وارد سازمان صداوسیما می‌شود، نیمی از برنامه‌های ورزشی را اجرا می‌کند و می‌رود. 

 او برنامه‌های «فوتبال برتر»، «ستاره ساز» و «فوتبال ۱۲۰» را به یکدیگر گره زده تا مخاطبانش را راضی نگه دارد. حال تصور برنامه‌های ورزشی صداوسیما، بدون میثاقی غیرممکن است. این اما روی خوش ماجراست.

 

میثاقی این روزها مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان نیز قرار دارد، ماجرا به جدایی او از عادل فردوسی‌پور و برنامه ۹۰ مربوط می‌شود، جایی‌که میثاقی را به عنوان یک مجری توانمند مطرح کرد و حال مورد غضب برخی مسئولان قرار گرفته است. هرچند که مجری جوان صداوسیما تلاش می‌کند اختلاف خود را با عادل فردوسی‌پور تکذیب کند اما شنیده‌ها و حتی دیده‌ها به قدری روشن هستند که هیچ مخاطبی باور نمی‌کند این دو نفر با یکدیگر اختلافی ندارند.

 

میثاقی در روز هفتم شهریور گفته بود: «از این پس مصاحبه‌ها، آیتم‌ها یا برنامه‌های ویژه‌ای که قبلا هم نمونه آن را دیده‌اید، برای ۹۰ اجرا خواهم کرد. ما همه خانواده ۹۰ هستیم و امکان ندارد که این برنامه را ترک کنیم». این مصاحبه‌ها اما هرگز گرفته نشد تا عادل فردوسی‌پور افراد دیگری را جایگزین میثاقی کند و با آن‌ها برنامه محبوبش را به پیش ببرد. مجری جوان برنامه «فوتبال برتر» این روزها آن‌قدر گرفتار است و برنامه اجرا می‌کند که مجالی برای گفت‌وگو ندارد اما در جمع‌های دوستانه همواره اختلاف خود را با فردوسی‌پور حاصل نوشته‌های رسانه‌ها می‌داند و معتقد است رسانه‌ها با مطالب‌شان باعث ایجاد چنین شایعه‌ای شده‌اند.

 

او می‌گوید: «ما هر هفته چهارشنبه از صبح تا شب با استاد (عادل فردوسی پور را این‌گونه می‌نامد) در یک اتاق هستیم، هیچ اختلافی نداریم و من برنامه‌ای را اجرا می‌کنم که او تهیه کننده‌اش است». مقصود میثاقی از برنامه مذکور، «فوتبال ۱۲۰» است. برنامه‌ای که به اتفاقات فوتبال جهان می‌پردازد و البته شنیده‌های «قانون» حاکی از آن است که این برنامه در فصل جدید خود به مجری جدیدی واگذار خواهد شد.

 

داستان آقای مجری

محمد حسین میثاقی مجری توانمندی است که اگر نبود نمی‌توانست برنامه‌های ورزشی و حتی سینمایی را اجرا کند. هنوز ماجرای اجرای او در برنامه قرعه‌کشی جشنواره فجر را به خاطر داریم که انتقادات بسیاری را به جان خرید اما برنامه‌ای در خور شأن سینما اجرا کرد و بسیاری از مخاطبان حیرت‌زده شدند اما اینکه او مدام روی آنتن است و از این برنامه به آن برنامه می‌رود، کمی توی ذوق می‌زند. این نکته‌ای است که میثاقی آن را به خوبی درک کرده و با واگذار کردن برنامه «رکورد» که تهیه کنندگی‌اش را به عهده داشت، کمی از حجم کار خود کم کرده است اما او همچنان سوگلی صداوسیماست و اغلب برنامه‌های ورزشی را با ریتم تند و بدون تپق اجرا می‌کند.

 

زبان بدن را می‌شناسد و اطلاعات فوتبالی گسترده او به اندازه‌ای هست که بیننده متخصص فوتبال را راضی کند. او در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و المپیک ۲۰۱۶ برزیل، گزارش‌های خوبی را ارائه داد که با استقبال هواداران ورزش ملی همراه شد. ویژه برنامه جام ملت‌های آسیا نیز عملکرد به طور نسبی موفقی داشت هرچند که برنامه «فوتبال آسیایی» شبکه ورزش درخشان‌تر و پرمحتواتر نشان داد. به هر ترتیب توجهات ویژه به محمدحسین میثاقی و محمدرضا احمدی باعث شده این دو نفر در سازمان صداوسیما بیش از هر مجری دیگری برنامه داشته باشند و نوبت به عادل فردوسی‌پور، مزدک میرزایی و سایرین نرسد. همه این موارد باعث شده مجری‌های پیشین برنامه‌های ورزشی سراغ سایر برنامه‌ها بروند و برای اجرای آن تلاش کنند.

 

به عنوان مثال پیمان یوسفی هر هفته «ورزش و مردم» را اجرا می‌کند، فردوسی‌پور به ۹۰ اکتفا کرده و جواد خیابانی نیز در شبکه ورزش به دنبال اجرای برنامه‌ها با حضور چهره‌های جوان‌تر است. در این میان مزدک میرزایی تنها فردی است که هنوز نتوانسته ویژه برنامه‌ای را بسازد و در حال حاضر دور از صدا و سیما باشد. همین موضوع باعث دلخوری او از مسئولان سازمان شده و به نظر می‌رسد باید در انتظار یک گفت‌وگوی چالشی با این مجری باشیم.

 

انتقادات همه‌جانبه از عادل

عادل فردوسی‌پور این روزها به واسطه حمایت همه‌جانبه‌اش از کارلوس کی‌روش، مورد غضب قرار گرفته است. او به واسطه پخش کلیپی که در آن شکست تیم ملی مقابل ژاپن با شکست حمید سوریان در المپیک مقایسه شده بود از سوی ورزشکاران و اسطوره‌های کشتی نیز طرد شده و ورزشکاران سایر رشته‌ها نیز به او تاخته‌اند.

 

 به عنوان مثال پژمان درستکار، قهرمان پیشین تیم ملی کشتی در این باره نوشت: «فردوسی ۳۰ سال زحمت کشید زبان فارسی را زنده کند، فردوسی‌پور هم اعتباری را که ۳۰ سال برایش زحمت کشیده بود، دارد به باد می‌دهد. وقتی برنامه ۹۰ را دیدم فکر کردم ما ۳ بر صفر ژاپن را شکست دادیم، رفتیم فینال و به‌جای قطر قهرمان شدیم! برای فروسی پور متاسفم که روی کلیپ خنده‌دار و شرم‌آور برنامه، گل به یمن و ویتنام را با شیر و یوزپلنگ و بتمن و کوه دماوند و رزمندگان دفاع مقدس میکس کرده بود اما برای شکست تاریخی مقابل ژاپن، فیلم شکست حمید سوریان در المپیک ریو را گذاشته بود.

 

در آرشیو صداوسیما فیلم شکست آقا تختی را پیدا نکرده بود وگرنه برای توجیه کی‌روش از آقا تختی هم مایه می‌گذاشت. چطور موقع پاداش‌ها می‌گوید فوتبال با بقیه رشته‌ها فرق دارد اما موقع شکست‌ها یاد کشتی می‌افتد. دغدغه فردوسی‌پور تیم ملی نبود، فوتبالیست‌ها برایش مهم نیستند. او فدایی کی‌روش است. چطور جرأت کرد حرمت اسطوره هفت طلایی کشتی ایران را خرج کی‌روش کند که طلا را در رده بزرگسالان فقط در طلافروشی‌ها دیده است؟ باورم نمی‌شود این همان عادل است که در المپیک پکن با دوربین و میکروفن دنبال استاد محسن فرح‌وشی و زنده یاد محمود معزی‌پور می‌دوید که بیا به مردم جواب بده! اما جلوی مردم دست به سینه می‌نشیند؟ اعتبارش را خرج او می‌کند و برایش فیلم هندی درست می‌کند.

 

کسی که به پشتوانه سکوت و حمایت‌های عادل، در چند ماه اخیر جز هتاکی و قلدری و توهین به بزرگان فوتبال چیزی از او ندیدیم». محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نیز نوشت: «یه عده از آدم‌ها خلق می‌شن فقط واسه اینکه نمونه باشن، منحصربفرد باشن و تو تموم دوره های زندگیشون واسه دیگران الگو باشن. شاید دنیا هر صد سال یه بار یکی از این آدما رو به خودش ببینه! مثل ِ تو! حمید ِ عزیزم ورزش با همه مهربونیش روی نامهربونم داره. دلت نگیره از بی مهریا، کم لطفیا... تا بوده همین بوده پسرم. به لطف خدا کشتی تو این سال‌ها به جاهایی رسیده که شاید خیلی دیگه از رشته‌ها تو خوابشون هم اون جایگاه رو نتونن ببینن! شاید هیچ‌وقت دیگه سه تا طلای المپیک تو یه رشته واسه تاریخ ِ ورزشی کشور ما تکرار نشه. اما متاسفانه در حال حاضر شرایط طوری شده که هر نامتخصصی اجازه اظهارنظر به خودش می‌ده و حتی به خودش جرات می‌ده به فخر ِ ورزش ِ این مملکت دست درازی کنه. دلت نگیره مرد؛ تو جات توی ِ دل مردمته. بهترین جایی که یه آدم می‌تونه داشته باشه، همون جاس! فخر ورزش ایران و افتخار مردم ِ مملکتت هستی مرد».

 

 

فراموش نکن پسر

حمله منتقدان به عادل فردوسی‌پور و تسویه حساب با او باعث شده توجهات بیشتری به سمت محمدحسین میثاقی جلب شود. همان روزی که مهدی تاج، رییس بازنشسته فدراسیون فوتبال به میثاقی تاکید می‌کرد که برنامه ۹۰ را ببیند و مجری جوان برنامه جام ملت‌های آسیا تلاش می‌کرد نامی از برنامه محبوب صداوسیما نبرد، می‌توانستیم حدس بزنیم فردوسی‌پور همچنان مورد غضب قرار دارد. میثاقی این روزها پشت عادل را خالی کرده و به قولی علیه استاد خود کودتا کرده است. او اگر می‌خواهد در آینده مقبول جامعه باشد باید قید چنین بی معرفتی‌هایی را بزند، هرچند که جدایی از شرایط فعلی چندان آسان و بی‌هزینه نخواهد بود.

 

قانون

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------