پوستر قطعه جدید محسن چاوشی کپی از آب درآمد



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, محسن چاوشی

 

انگار قرار نیست نام محسن چاوشی از دایره‌ حاشیه خارج شود. همین یک ماه پیش قطعه «حلالم کن» این خواننده برای فیلم «ژن خوک»، به دلیل حذف نام ترانه‌سرایش، حاشیه‌ساز شد. چاوشی این بار با قطعه «جورچین» که تیتراژ سریال رمضانی «دل‌دار» شبکه 2 سیماست، بر سر زبان‌ها افتاده است. پوستر این قطعه که با شعری از حسین صفا و آهنگ‌سازی چاوشی ساخته شده، کپی از آب در آمده است.

 

کپی در روز روشن

هنوز چند قسمتی از پخش سریال «دل‌دار» نمی‌گذرد که مشخص شد پوستر آهنگ «جورچین» چاوشی برای تیتراژ این سریال، از یک پوستر خارجی متعلق به کنسرت گروه موسیقی استرالیایی «تیم ایمپالا» کپی شده است.

 

طراح اصلی این پوستر، پائولو چاوز، یکی از هنرمندان مطرح گرافیک و طراحی است. در پوستر کپی‌کاری شده «جورچین»، نام فردی به نام امین باقری مشهور به «امین کاپتیو»، به چشم می‌خورد که بعد از جنجال به وجود آمده، در صفحه شخصی‌اش از چاوشی و هوادارانش عذرخواهی کرد و البته، بعد از چند ساعت عذرخواهی‌اش را پس گرفت و آن مطلب را حذف کرد. به گفته بهمن بابازاده، تهیه‌کننده موسیقی، این فرد بدون اطلاع چاوشی این اثر را کپی کرده است.

 

بی‌دقتی‌های چاوشی

چاوشی در واکنش به این موضوع، پوستر «جورچین» را از صفحاتش حذف کرد؛ اقدامی که هم می‌تواند در دفاع از حقوق مولف اثر تلقی شود و هم راهی برای بستن پنجره انتقادات باشد. این که او در عرض یک ماه، با دو حاشیه جنجالی خبرساز شده، ممکن است به اعتبار و محبوبیتش در بلند مدت آسیب بزند. به نظر می‌رسد او باید در انتخاب افراد گروهش دقت و وسواس بیشتری به خرج دهد و از افراد حرفه‌ای و دارای کارنامه موجه تر کمک بگیرد. هنر به معنای خلق و آفرینشی تازه است و روح آن با کپی از روی دست دیگران جور در نمی‌آید.

 

 خراسان /آرانیان 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------