همه‌چیز درباره مهمانان عجیب شبکه 2!



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, هزار راه نرفته
سری جدید برنامه «هزار راه نرفته» که پس از 10 سال، بار دیگر از شبکه 2 روی آنتن رفته، در روزهای گذشته حاشیه‌ساز شده است. 

روز چهارشنبه در قسمت چهارم، این برنامه میزبان زوجی بود که نه تنها الگوی مناسبی برای زوج‌های جوان نبودند، بلکه اتفاقا بدآموزی دارند و سبک زندگی‌شان به اندازه‌ای با استانداردهای تلویزیون در تناقض است که نفس حضورشان در یک برنامه تلویزیونی‌ بسیار عجیب به نظر می‌رسید؛ آن هم برنامه‌ای با محوریت خانواده! اتفاقی که حضور یک مدل لباس عروس در برنامه «ماه عسل» سال 94 یا خانم سرپل ذهابی در برنامه «حالا خورشید» را یادآور می‌شود. حضور این زوج در «هزار راه نرفته» موج واکنش‌های منفی مخاطبان و کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته و باعث بی‌اعتمادی آن‌ها به محتوای برنامه شده است.

 

ارائه یک الگوی نامناسب

صحبت‌هایی که این زوج جنجالی در برنامه «هزار راه نرفته» مطرح کردند، با تصاویری که از خود در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، به شدت در تضاد است . آن‌ها که در فضای مجازی حضور فعالی دارند و از بسیاری از لحظات زندگی‌شان، گزارش تصویری منتشر می‌کنند، در «هزار راه نرفته» از ضررهای فضای مجازی صحبت کردند و گفتند که به واسطه مشکلاتی که برایشان ایجاد شده از این فضا فاصله گرفته‌اند! آن‌ها بعد از پخش برنامه، ویدئویی را به صورت زنده در اینستاگرام خود منتشر کردند که آن روی واقعی سبک زندگی‌شان را نشان می‌داد و با شعارهای‌شان درباره پوشش و استفاده از فضای مجازی در برنامه، تفاوت بسیاری داشت. این زوج با سوءاستفاده از این برنامه درباره زندگی مشترک و تجربه‌های‌شان شعارهای دروغینی دادند و تنها ژست درس زندگی دادن به مخاطب را گرفته بودند، در حالی که هرگز در چنین جایگاهی نبوده و نیستند.

 

تبلیغ شاخ‌های مجازی

بعد از پخش این برنامه، ویدئوی حضور این زوج در فضای مجازی به سرعت دست‌به‌دست و این قسمت از برنامه، در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد. حالا با وضعی که پیش آمده توجه بسیاری از کاربران و مخاطبان روی این موضوع متمرکز شده که این زوج را در فضای مجازی پیدا و احتمالا دنبال کنند. دعوت از این زوج در «هزار راه نرفته» باعث شده آن‌ها شناخته و مطرح شوند و البته موفق شوند محتوای برنامه را به کلی زیر سؤال ببرند!

 

موج نقض غرض

قبل از این که مخاطب، از این زوج در فضای مجازی شناختی داشته باشد و آن‌ها را دیده باشد، اولین چیزی که جای تعجب داشت، سبک پوشش خانم بود که مشخص بود از روی اجبار و به واسطه حضور در تلویزیون ملزم به رعایت حجاب شده است. پس این که همسر او در بخشی از گفت‌وگو مطرح کرد دوست دارد همسرش پوشیده باشد و بر سر این موضوع با او مشکلاتی داشته، با چیزی که مخاطب می‌دید در تناقض بود و کمی عجیب و غیرقابل باور به نظر می‌رسید. به همین دلیل با توجه به واکنش‌های مخاطبان از همان ابتدا حضور آن‌ها در این برنامه اما و اگرهایی را در ذهن مخاطب ایجاد و پذیرش شعارهای‌شان را بسیار سخت کرده بود.

 

مقصر کیست؟

تحقیق کافی درباره شخصیت‌هایی که در یک برنامه تلویزیونی حاضر می‌شوند، قبل از هرکسی وظیفه تهیه‌کننده برنامه است و پس از او،   بازبین برنامه باید به این موضوع حساس باشد. به همین دلیل شاید نتوان نوک پیکان انتقادات را به سمت مدیران شبکه یا مسئولان بالاتر گرفت.

 

با نگاهی خوش بینانه می‌توان گفت تهیه‌کننده و بازبین برنامه مهم ترین مقصران ماجرا هستند که در این زمینه دقت کافی نداشته‌اند و باعث شدند چهره‌های اینستاگرامی بی‌دلیل در تلویزیون مطرح شوند. ظهر دیروز هم ناهیدسادات شریفی تهیه‌کننده برنامه «هزار راه نرفته» در واکنش به این اتفاق و حواشی پیش‌آمده اعلام کرد که در برنامه شنبه‌شب (دیشب) درباره این موضوع توضیح می‌دهد. البته تا لحظه تنظیم این گزارش، هنوز برنامه روی آنتن نرفته است.

 

 

 خراسان مائده کاشیان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------