برای بازی در «خانواده دکتر ماهان»، تیراندازی و موتورسواری یادگرفتم



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,خانواده دکتر ماهان
آوا دارویت بازیگر نقش لیلا در سریال «خانواده دکتر ماهان» گفت: جا به جایی و حمل وسایل محیط‌بانی مانند یک اسلحه چند کیلویی، دوربین، چراغ قوه و …. در ساعت‌های طولانی آن هم در هوای مرطوب و شرجی شمال در فصل تابستان، بازی در این نقش را سخت کرده بود. 

آوا دارویت بازیگر سریال خانواده دکتر ماهان درباره این مجموعه به بانی فیلم گفت: خوشحالم از اینکه نقش یک دختر محیط‌بان را بازی کردم و در سریالی که با محوریت اصلی محیط زیست و خانواده همکاری داشته ام. محیط زیست مسئله‌ همه دنیا است و توجه رسانه ها به در برنامه‌های مختلف به آن قدم مهمی در فرهنگ‌سازی و بهبود رفتار اجتماعی در این حوزه می‌شود.

 

بازیگر نقش لیلا در این سریال توضیح داد: لیلا یک دختر محیط‌بان است که نمونه‌ واقعی او نیز در جامعه محیط‌بانان مشغول به کار است. تحقیق درباره ابعاد مختلف این نقش مانند دیگر نقش‌ها اهمیت خاص خود را داشت. جایگاه شغل محیط‌بانی، شرایط و ویژگی های فیزیکی لازم، تفریحات و توانمندی‌های محیط‌بانان و… سعی کردم با مطالعه بسیار لیلا را درست بازی کنم. برای بازی در این نقش تیراندازی و موتورسواری را یادگرفتم.

 

وی افزود: شغل محیط‌بانی بسیار مشکل و دشوار است و ویژگی‌ها و توانمندی‌های مختلفی را در کنار هم می خواهد. محیط‌بانی بسیار شغل سختی است. آنان اکثراً فارغ التحصیل رشته محیط زیست یا رشته های زیر شاخه آن هستند و از نظر جسمانی و فیزیکی قدرت بدنی بسیار بالایی دارند.

دارویت ادامه داد: لیلا را زندگی کردم و نمیدانستم واقعا چقدر با کارهای دیگرم متفاوت است. بعد از پایان تصویربرداری سریال متوجه شدم که لیلا یکی از سخت‌ترین نقش‌هایم بوده است. جا به جایی و حمل وسایل محیط‌بانی مانند یک اسلحه چند کیلویی، دوربین، چراغ قوه و …. در ساعت‌های طولانی آن هم در هوای مرطوب و شرجی شمال در فصل تابستان، بازی در این نقش را سخت کرده بود.

وی اظهار‌کرد: گروه سازنده برای سکانس‌های این فیلم بسیار زحمت کشیده‌اند. تهیه و تولید مجموعه‌های این چنینی که در سکانس‌های آن حیوانات وحشی وجود دارد، بسیار سخت و پر خطر است. بهروز خوش‌رزم، علی‌محمد قاسمی، علی شیرمحمدی و مهرداد یزدانی برای این تهیه این مجموعه بسیار زحمت کشیده اند که من از آنان بسیار سپاسگزارم. نکته حائز اهمیت دیگر در سریال خانواده دکتر ماهان توجه به شغل‌های مختلف و شرایط آنان است. در این مجموعه چند قصه متفاوت در کنار هم روایت می‌شود و مشکلات یک دامپزشک، یک دبیر،  محیط‌بانان، کشاورزان و … را می‌بینیم. به نظر من این نگاه اجتماعی در کنار رویکرد محیط‌زیستی قابل احترام است.

 

آوا دارویت درباره تجربه شغل محیط‌بانی در سریال خانواده دکتر ماهان گفت: محیط‌بانی شغل پرخطری است. برخی از آنان برای حفاظت از محیط‌زیست جانشان را هم از دست داده‌اند. حفاظت از محیط زیست برای کمک به جامعه نیاز به عشق و علاقه‌ بسیاری دارد. باعث خوشحالی است که تلویزیون با پخش مجموعه‌هایی با این موضوع دغدغه‌ها و مشکلات آنان را نشان داده است.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,خانواده دکتر ماهان
 
 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,خانواده دکتر ماهان

 

بانی فیلم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------