آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

اکران بدموقع «جانان» حیایی



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,حیایی

 

از دیروز اکران فیلم «جانان» با بازی امین حیایی آغاز شده است. او فیلم «درخونگاه» به کارگردانی سیاوش اسعدی را نیز در صف اکران دارد. «درخونگاه»  یکی از تازه‌ترین فیلم‌های امین حیایی است که در سی‌وهفتمین جشنواره فجر برای اولین‌بار رونمایی شد  اما فیلم «جانان» سال 94 ساخته شده است و امین حیایی پیش از این که مسیرش را در سینما تغییر دهد، در آن ایفای نقش کرده است. حال این فیلم پس از چهار سال از زمان ساخت و بسیار بدموقع، در روزهایی که امین حیایی از لحاظ هنری در جایگاه خوبی قرار دارد، اکران شده است.

  

گذر از دوره فیلم‌های گیشه‌پسند

امین حیایی کارنامه بلند بالایی دارد و بسیاری از فیلم‌هایی که بازی کرده هم پرفروش بوده‌اند اما بخش زیادی از این کارنامه را فیلم‌های کمدی گیشه‌ای تشکیل می‌دهد. فیلم‌هایی که او در بسیاری از آن‌ها یک تیپ را تکرار کرده و بازی در آن نقش‌ها برای او دستاوردی نداشته است.

 

این بازیگر از سال 95، دست به انتخاب‌های بسیار متفاوتی زد و بعد از دو دهه حضور در عرصه بازیگری، از توانایی‌ بالایش برای بازی در نقش‌های جدی و سخت رونمایی کرد. او سال 95 در فیلم «شعله‌ور» و سال 96 در فیلم «دارکوب» بازی کرد. این دو فیلم در سی‌وششمین جشنواره فجر و تابستان سال گذشته، به فاصله یک ماه اکران شدند. «فرید» در «شعله‌ور»، پدری سرخورده، حسود و پر از عقده‌های درونی ناشی از نادیده گرفتن و طرد شدن بود و «روزبه» در «دارکوب» پدری بود که پس از رها کردن همسر، فرزندش را با خود برده بود، با زن دیگری ازدواج کرده و زندگی تازه‌ای برای خودش تشکیل داده بود. پدری که برای رهایی از شر پیگیری‌های همسر اولش، به دروغ گفته بود فرزندشان مرده است.

 

این نقش‌ها زمین تا آسمان با آثاری که او غالبا تا پیش از سال 95 بازی کرده بود، تفاوت داشتند و شاید تا قبل از این، کمتر کسی فکر می‌کرد امین حیایی بتواند در نقش چنین شخصیت‌هایی بازی کند اما او با بازی فوق‌العاده خود به ویژه در فیلم «شعله‌ور»، موفق شد به طرفداران و منتقدان نشان دهد می‌تواند در آثار اجتماعی و غیرکمدی هم درخشان باشد. حیایی در ادامه این مسیر، سال 96 باز هم در فیلم اجتماعی «درخونگاه» که قصه آن در دهه 60 می‌گذرد بازی کرد.

 

«جانان»، آخرین بازمانده

حالا اگر بازه زمانی اکران «شعله‌ور» تا «درخونگاه» را در نظر بگیریم او در این مدت با متفاوت‌ترین فیلم‌هایش (به استثنای «خانم یایا») روی پرده سینما ظاهر شده است و فیلم «جانان» درست در این بازه زمانی مهم کارنامه او قرار است به نمایش درآید. «جانان» آخرین بازمانده دوره‌ای است که حیایی در بسیاری از فیلم‌های تجاری و گیشه‌پسند دیده می‌شد و حالا از بخت بد، اکنون اکران شده است.

 

 

   مائده کاشیان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------