اعتراض لنجداران بوشهر به مجموعه تلویزیونی ستایش



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,ستایش ۳
لنجداران و ملوانان استان بوشهر معتقدند یک قسمت از مجموعه تلویزیونی ستایش ۳ باعث تخریب این قشر زحمتکش شده و نارضایتی و اعتراض آنها را در پی داشته است.

 رئیس اتحادیه لنجداران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر روز سه‌شنبه به ایرنا گفت: در یکی از قسمت‌های مجموعه نشان داده شد که ملوانان لنج ۱۰ تن پرتقال "حشمت فردوس" را بر اثر توفانی شدن دریا در مسیر انتقال به خارج از کشور با هدف جلوگیری از غرق شدن شناور به دریا ریخته و علاوه بر این ناخدا از ملوانانش می‌خواهد در پاسخ به اعتراض فردوس به عنوان صاحب بار، او را بزنند.

 

سید علی موسوی گُمارانی افزود: این اتفاق‌ها با کار دریانوردی و فرهنگ غنی جنوب مغایرت داشته و همه آنها زائیده ذهن نویسنده‌ای است که بدون مطالعه و مشورت با دریانوردان در این زمینه کار کرده است.

 

وی ادامه داد: هر کالای صادراتی بیمه است و بدون بیمه، اجازه خروج از کشور ندارد و علاوه بر این بار بازرگان امانت است در دست ناخدا و هیچ گاه ناخدا در امانت خیانت نمی‌کند و بارِ صاحب کالا را به دریا نمی‌ریزد.

 

رئیس اتحادیه لنجداران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر تاکید کرد: نکته سوم اینکه ۱۰ تن در برابر ظرفیت یک لنج بار ناچیزی است و ناخدا با هدف جلوگیری از غرق شدن لنج دستور به تخلیه بار در دریا نمی‌دهد.

 

موسوی گمارانی ادامه داد: از سوی دیگر در این مجموعه تلویزیونی نشان داده شد که صاحب بار همراه کالای خود با لنج راه می‌افتد در حالی که هیچ گاه صاحب کالا نمی‌تواند با کالایش راهی شود زیرا افراد برای دریانوردی باید مجوز لازم از جمله کارت ملوانی داشته باشند.

 

رئیس اتحادیه لنجداران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر گفت: نکته نادرست دیگر این مجموعه زمانی است که ناخدا از ملوانش می‌خواهد حشمت فردوس را بزنند که این کار از جوانمردی به دور است و چنین موضوع با آداب و رفتار جنوبی های مشهور به مهمان نوازی و غریب نوازی سازگاری ندارد.

 

وی ادامه داد: در کنار رفتار نادرستی که از جنوبی‌ها به نمایش در می‌آید، سخاوت بانوی شمالی به تصویر کشیده می‌شود که به فردوس می‌گوید حالا که بارش غرق شده لازم نیست پول آن را بدهد به نحوی که در این مجموعه قصد برتری دادن شمالی‌ها نسبت به جنوبی‌ها در کار بوده است.

 

موسوی گمارانی تاکید کرد: در روزهای گذشته لنجداران و ملوانان از نقاط مختلف استان بوشهر تماس گرفته و از ماجرایی که در این مجموعه رخ داده ابراز ناراحتی کردند.

 

وی افزود: لنجداران جنوبی همواره با بازرگانان نقاط مختلف کشور در ارتباط و امین آنان محسوب شده و  همواره کالاهای صاحب بار را بدون کم و کاست به مقصد می‌رسانند.

 

استان بوشهر، با داشتن ۶۰ هزار دریانورد و بیش از پنج هزار شناور ثبت شده، بیشترین تعداد دریانورد و شناور به ثبت رسیده را در کشور دارد.

 

  

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------