ممنوعیت اکران انیمیشن «غول برفی»



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,غول برفی
پس از اعتراض مالزی به انیمیشن "غول برفی" یا "نفرت انگیز" اکران این اثردر سینما‌های این کشور ممنوع شد. 

 از اوایل این ماه اکران جهانی انیمیشن Abominable (نفرت‌انگیز) آغاز شد که تا به امروز نیز عملکرد نسبتا خوبی در گیشه داشته است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، نمایش انیمیشن سینمایی جدید یونیورسال پیکچرز و استودیوی انیمیشن‌سازی دریم ورکس در یکی از کشورها ممنوع شده است.

 

ممنوعیت اکران انیمیشن «غول برفی»

پس از اینکه یونیورسال از درخواست کشور مالزی برای حذف برخی از صحنه‌های این انیمیشن که محصول مشترک آمریکا و چین است، خودداری کرد، مالزی از تصمیم خود برای ممنوعیت نمایش انیمیشن Abominable در این کشور خبر داده است. این انیمیشن شامل صحنه‌ای است که در آن دریای چین جنوبی در یک نقشه قابل مشاهده است که این منطقه به اصطلاح Nine-Dash Line نام دارد و چینی‌ها ادعای مالکیت بخش زیادی از این منطقه دریایی را دارند. همچنین کشورهایی مثل مالزی، برونئی، ویتنام، فیلیپین و تایوان نیز دیگر مدعیان این مناطق دریایی و منابع غنی آن هستند.

 

در روزهای گذشته نیز گنجاندن این صحنه با نقشه‌ای که مالکیت چین در این منطقه را نشان می‌دهد، باعث ممنوعیت اکران انیمیشن Abominable در کشور ویتنام نیز شده بود و وزیر امور خارجه این کشور خواستار تحریم این انیمیشن توسط مردم در کشور فیلیپین هم شده است. سازمان Lembaga Penapis Filem یا LPF که هیات سانسور کشور مالزی است، اعلام کرده بود که پس از حذف این صحنه، مشکلی با نمایش این انیمیشن در تاریخ ۷ نوامبر امسال (۱۶ آبان) ندارد، اما یونیورسال تصمیم دیگری گرفته است. یک سخنگوی یونیورسال در روز یکشنبه به رویترز گفت:

 

یونیورسال تصمیم گرفت تا سانسور مورد نیاز هیئت سانسور کشور مالزی را انجام ندهد و بدین ترتیب این انیمیشن در کشور مالزی اکران نخواهد شد.

 

انیمیشن آخرین داستان

استودیو پرل در واقع شعبه شانگهای استودیوی دریم ورکس است که پیش از این با نام دریم ورکس اورینتال شناخته می‌شد و وظیفه ساخت انیمیشن Abominable را بر عهده داشته است و این اولین محصول آن‌ها نیز محسوب می‌شود. این انیمیشن تاکنون بیش از ۱۲۸.۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده که این فروش شامل حدود ۵۴ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۷۴.۸ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود. کلویی بنت، آلبرت تسای، تنزینگ نورگای ترینور و تسای چین، از جمله بازیگرانی هستند که به عنوان صداپیشه در انیمیشن Abominable حضور دارند و به صداپیشگی این شخصیت‌ها پرداخته‌اند.

 

 

ایران آرت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------