درآمد بالای ۱۰۰ میلیون تومان هنرمندان، مشمول مالیات می‌شود



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, هنرمندان
درآمد بالای ۱۰۰ میلیون تومان هنرمندان، مشمول مالیات می‌شودمعاون سازمان مالیاتی از ارایه پیشنهاد اخذ مالیات از درآمد مازاد بر ۱۰۰ میلیون تومان هنرمندان خبر داد و گفت: اجرای این طرح نیاز به تصویب دولت و مجلس دارد.

لایحه اصلاح برخی از مواد قانون مالیات‌های مستقیم چندی پیش توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به دولت ارایه شده که هنوز در دولت نهایی نشده و هدف از ارایه این لایحه، ساماندهی و شفاف‌سازی روند اخذ مالیات، افزایش پایه‌های مالیاتی، ساماندهی معافیت ها و اخذ مالیات از عایدی سرمایه است.

 

نحوه اخذ مالیات از هنرمندان یا سلبریتی‌ها از جمله موضوع های مالیاتی است که در ماه‌های گذشته مورد توجه رسانه ها و عموم افراد جامعه قرار گرفته است.

 

معاون فنی و حقوقی سازمان مالیاتی در این زمینه گفت: بر اساس این لایحه، سقف معافیت هنرمندان تا یک میلیارد ریال است و مازاد بر آن مشمول مالیات به نرخ مقرر خواهد شد.

 

محمود علیزاده افزود: درآمد هنرمندان بر مبنای دریافتی‌ها، فعالیت‌ها و اظهارنامه مالیاتی که تسلیم سازمان امور مالیاتی می‌کنند، مشخص می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این موضوع در سطح لایحه است که به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به دولت ارایه شده و پس از تصویب در دولت به مجلس شورای اسلامی ارایه می‌شود و با موافقت مجلس، تبدیل به قانون مالیاتی و قابل اجرا خواهد شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------