چرا جشنواره کن هنوز لغو نشده است؟



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,جشنواره کن
جشنواره کن ضمن ابراز همدردی با کشورهای صاحب سینما از جمله ایران که این روزها با بحران شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند به پرسش‌های مطرح شده درباره دوره هفتاد و سوم جشنواره پاسخ داد. 

به گزارش ایسنا، مسئولان برگزاری جشنواره فیلم کن که امسال به سبب شیوع ویروس کرونا حواشی فراوانی را به همراه داشته است، در صفحه ویژه‌ای در وب سایت اصلی جشنواره، ضمن ابراز همدردی با کشورهای صاحب سینمای ایتالیا، اسپانیا، ایران، چین، ژاپن، کره جنوبی و آمریکا که به شدت تحت تاثیر همه‌گیری این ویروس قرار گرفته‌اند، به پرسش‌هایی درباره چرایی عدم لغو جشنواره پاسخ دادند. 

 

جشنواره کن در پاسخ به این پرسش که چرا جشنواره سال ۲۰۲۰ به طور کلی لغو نشده نوشته است که این جشنواره نقشی کلیدی در اقتصاد سینمای جهان ایفا می‌کند و  زمانی که قصد داشت گزینه لغو جشنواره  در ماه می را  در نظر بگیرد، همه سهامداران از آنها خواسته‌اند که از برگزاری جشنواره امسال دست نکشند. باید آماده باشیم زمانی که بتوانیم بار دیگر روی پای خود بایستیم، میزبان مخاطبان باشیم، فیلم نشان دهیم و سالن‌های جشنواره را به روی همه مردم دنیا باز کنیم و بار دیگر با هنرمندان، خبرنگاران و فعالان سینمایی استقبال کنیم. 

 

در ادامه نوشته است: پس از آن که کن جشنواره تعویق جشنواره را به لغو آن ترجیح داد، به سرعت یک گروه مشورتی ملی و بین‌المللی تشکیل داد تا درباره زمان و چگونگی برگزاری جشنواره و بازار فیلم کن تصمیمی بگیرد و در نهایت وزارت بهداشت، وزارت کشور، مسئولان منطقه‌ای و شورای شهر کن هستند که به ما برای اعلام زمان دقیق جشنواره چزاغ سبز نشان خواهند داد. 

 

همچنین گرچه تاریخ جشنواره کن ۲۰۲۰ هنوز به صورت دقیق مشخص نیست اما سامانه درخواست ثبت نام خبرنگاران و فعالان سینمایی برای حضور در جشنواره همچنان باز است و آخرین زمان ثبت نام در آن یک ماه و نیم نیز تمدید شده است. 

 

جشنواره کن همچنین تصریح کرد تا زمانی که شواهد و مدارک کافی در دسترس نباشد، نمی‌تواند جشنواره را لغو کند اما اگر مجبور باشد این کار را خواهد کرد و به اولویت‌هایی بهداشتی ملی و بین‌المللی در مواجهه با بحران کرونا احترام می‌گذارد و از درد و رنج بیماران و سختی‌های کادر پزشکی در بیمارستان‌ها چشم نمی‌پوشاند. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------