اشتباه استراتژیک اهالی «پایتخت»



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,سریال پایتخت
چرا دمیدن به ماجرای سانسور توسط عوامل «پایتخت» کار اشتباهی است

شب گذشته احمد مهرانفر برای دومین بار به ماجرای سانسور شدن بخش‌هایی از سریال «پایتخت» اعتراض کرد؛ اعتراضی که در شرایط کنونی بیشتر شمشمیر دولبه‌ای است که هر دو لبه‌اش پیکره «پایتخت» را خراش می‌دهد تا اینکه فریادی باشد برای محکوم کردن آنهایی که به زعم مهرانفر اجازه نمی‌دهند تا صدای حقیقت به گوش مردم برسد. 

 

عوامل «پایتخت» هر چقدر در روایت احوالات زندگی مردم و حواشی جامعه سیاست‌زده امروزی در بطن یک سریال مفرح موفق هستند اما در بروز اعتراضشان در فضای خارج از سریال آنقدر آماتورگونه عمل می‌کنند که گویی «پایتخت» را افراد دیگری غیر از این معترضان اینستاگرامی ساخته‌اند. 

 

محسن تنابنده با همراهی سیروس مقدم و نویسنده این فصلشان آرش عباسی خیلی بی‌پروا به نقد روابط و مناسبات رفتاری آدم‌های سودجو به ظاهر متدینی که نفعشان در سو استفاده از باورهای دینی است پرداخته‌اند. نقد صریح و تند آنها به این قشر از آدم‌های جامعه در قسمت‌های دوم و سوم ماجرای تشرف و بازگشت نقی معمولی از سفر حج می‌پرداخت با کمترین میزان ممیزی روی آنتن مهمترین شبکه تلویزیون رفت که همین خود مایه تعجب بود؛ اتفاقی که البته بدون عوارض هم نبود و اعتراض‌های زیادی را به همراه داشت. مخاطب خاص و عام مغز کلام را با وجود همه ممیزی‌های مدنظر عوامل «پایتخت» دریافت کرد و آنها به هدفشان رسیدند؛ حالا این اعتراض جز خودنمایی و به حاشیه کشاندن سریال و البته حساس‌تر کردن مسوولین تلویزیون چه عایدی دیگری دارد معلوم نیست.

 

اما اعتراض به سانسور «پایتخت» به همین‌جا ختم نشد و احمد مهرانفر شب گذشته بعد از پخش قسمت هشتم سریال، دیالوگ‌های حذف شده یکی از سکانس‌های این قسمت را منتشر کرد و دوباره به ماجرای سانسور اعتراض کرد آن هم در شرایطی که حملات به «پایتخت» بیش از پیش شده و عوامل برای به آنتن رساندن کار با هزار و یک مشکل روبه‌رو هستند. گویی مهرانفر به خودش بمب بسته و قصد عملیات انتحاری دارد و قصدش این است که خودش، سریال و ... را با هم روی هوا بفرستد. او در حالی معترض سانسور شده که اولا در این قسمت آن‌قدر مخاطب درگیر ماجراهای جذاب خانواده نقی و فک و فامیلش شده که اصلا متوجه سانسورها نشده؛ ضمن اینکه سانسورها هیچ لطمه‌ای به کلیت آن سکانس نزده بود؛ گذشته از همه این موارد چه خوب این دیالوگ‌های حساس از زبان (ارسطو)یی که قادر به تصمیم گرفتن درست و حسابی برای خودش نیست گفته نشد؛ که چه بسا اهمیت مسائل مطرح شده را به کل زیر سوال می‌برد.

 

تمام این اعتراض‌ها الان ابزاری شده برای معترضین که فریاد واسفا سربدهند که بیایید ببینید بیت‌المال دست آدم‌هایی افتاده که می‌آیند پولشان را می‌گیرند؛ تندترین نقدها را به سیستم و متدینین می‌کنند و آن‌وقت معترض و ناسزاگو هم هستند. 

 

«پایتخت» این شب‌ها تنها دلخوشی مردم گرفتار در خانه‌هاست، آن را فدای خودخواهی و خودبینی‌ها نکنید.

 

 

وحید سعیدی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------