بهناز جعفری: در قرنطینه محض به سر می برم/ «کرونا» ما را به خلوتمان کشاند



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,بهناز جعفری
بازیگر سریال «بچه مهندس» از روزهای قرنطینه سخن گفت و اینکه انرژی ذخیره شده این روزها انفجار خوبی برای هنر به دنبال خواهد داشت. 

به گزارش فارس، بهناز جعفری که مهمان منصور ضابطیان در برنامه «فرش بنفشه» رادیو ایران بود، در ابتدا گفت: این روزها بیشتر خانه بودم و خیلی خیلی رعایت کردم. تمام آجرهای خانه را شستم! بعد از اینکه جشنواره برلین تمام شد، در روزهایی که پروازها داشت لغو می شد، ما سینه خیز خودمان را رساندیم. بعد از آن دیگر رفتم داخل چاله فضایی و در قرنطینه محض بودم!

 

وی درباره اینکه چطور اوقات فراغت خود را سپری می کند، اظهار کرد: این اتفاق جهانی باعث شد همه به خلوت هایمان برویم و وارد پرونده هایی شویم که مدتها بود داشتند خاک می خوردند. همه چیز در این مدت لایروبی شد  و می توانم بگویم در این ایام متوجه گذشت شبانه روز نمی شوم.

 

این بازیگر یادآور شد: خود من شخصا به این قرنطینه احتیاج داشتم و از گفتن این موضوع هم شرم نمی کنم. کره زمین هم به این موضوع نیاز داشت.

 

جعفری درباره اینکه سال گذشته همین موقع کجا بوده، گفت: پارسال سر تمرین تئاتر «جنایت و مکافات» به کارگردانی رضا ثروتی بودم. من داشتم تلفنی با مینا ساداتی همسر آقای حمیدیان صحبت می کردم و به او می گفتم پارسال ما با هم همبازی بودیم. آن موقع در انباری تالار وحدت در کارگاه دکور مشغول تمرین بودیم و مدام نگران آلودگی آنجا بودیم. سوسک می دیدیم، می خواستیم لیوانمان را دور بریزیم. یا از خاک آلودگی کارگاه گلایه می کردیم اما حالا...

 

وی در پاسخ به این سوال که دلتان برای تئاتر تنگ نشده، بیان کرد: نمی دانید این روزها چه حالی هستم. به ویژه که اخیرا روز جهانی تئاتر هم بود. دست و دلم به هیچ چیز نمی رود. بچه های تئاتربازان زنگ زدند و گفتند یک ویدئو از خودت بده اما دل و دماغش را نداشتم. کز کردم یک گوشه و منتظرم بزرگان تصمیمات بهتری بگیرند. منتظر اتفاقات خوبم.

 

بازیگر سه گانه «بچه مهندس» در پایان گفت: انرژی ام را برای اتفاقات خوب ذخیره می کنم. انگار که یک بشکه باروت باشم برای انفجار اتفاقات خوب. احساس می کنم حالا هر دوستی را ببینم دیگر اینکه لباسش چیست و تازگی چه چیزی خریده مهم نیست و می خواهیم خود آدمها را ببینیم. دلتنگی ها حس قشنگ تری پیدا کرده و منتظر آن روز هستیم. این انرژی ذخیره شده انفجار خیلی خوبی مخصوصا برای تئاتر و هنر خواهد داشت. به ویژه برای حرکتهای جمعی که همیشه سازنده خواهد بود.

 

«فرش بنفشه» به تهیه کنندگی زهرا قائدی و محمد اسماعیل پور با اجرای منصور ضابطیان هر روز ساعت 17 از رادیو ایران پخش می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------