آخرین اخبار فرهنگی - هنری

سینمای ایران,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند

در سینمای ایران پرداختن به پرونده‌های جنایی به اندازه هالیوود رواج ندارد، چراکه موانعی زیادی در مسیر به تصویر کشیدن آنها…

چرا «فورد در برابر فراری» با برد پیت و تام کروز ساخته نشد؟



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,فورد در برابر فراری
جوزف کوشینسکی کارگردان فیلم سینمایی «تاپ گان:ماوریک» قرار بود در ابتدا فیلم سینمایی «فورد در برابر فراری» را کارگردانی کند اما پروژه به کارگردان دیگری رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندی‌وایر، مسیری که فیلم سینمایی «فورد در برابر فراری»، برنده دو جایزه اسکار با حضور ستارگانی مثل مت دیمون و کریستین بیل طی کرد بسیار طولانی بود. آغاز ساخت این پروژه به سال ۲۰۱۳ باز می‌گردد زمانی که جوزف کوشینسکی کارگردان فیلم سینمایی «تاپ گان:ماوریک» برای ساخت این پروژه انتخاب شده بود.

 

این فیلم «مثل جهنم برو» نامگذاری شد و قرار بود بر اساس کتابی به نوشته «ای. جی. بیمی» ساخته شود. کوشینسکی در مصاحبه جدید خود می‌گوید خیلی به آغاز تولیداین پروژه نزدیک شده بود. این فیلم در مورد یک طراح به نام کارول شلبی و یک راننده به نام کن مایلز در سال ۱۹۶۶ است. قرار بود برد پیت و تام کروز بازیگران این فیلم سینمایی باشند.

 

کوشینسکی گفت: نمی‌گویم که به مرحله تولید رسیده بودیم، اما به نقطه‌ای رسیده بودیم که تام کروز و برد پیت را داشتم و هر دو فیلمنامه را خوانده بودند. اما نتوانستیم بودجه را به آن میزانی که مورد نیاز بود برسانیم. با این حال هیجان زده شدم که نسخه‌ای شگفت آور از این فیلم ساخته شده است. او در ادامه گفت که قرار بود کروز نقش شلبی و پیت هم نقش کن مایلز را بازی کند.

 

پیش از آنکه کوشینسکی برای کارگردانی این فیلم انتخاب شود، در برهه‌ای از تولید این پروژه، مایکل مان به عنوان کارگردان انتخاب شده بود که البته در نهایت جیمز منگولد این فیلم را به سرانجام رساند.اکنون مایکل مان روی فیلمی سینمایی در مورد «انزو فراری، موسس شرکت فراری» کار می‌کند که اعلام شده بازیگر اصلی آن هم هیو جکمن خواهد بود.

 

فیلم سینمایی «فورد در برابر فراری» ۲۲۵ میلیون دلار در گیشه‌های جهانی فروخت و کوشینسکی هم اعلام کرد که از طرفداران واقعی این فیلم است.

 

تاریخ اکران فیلم جدید جوزف کوشینسکی به نام «تاپ گان: ماوریک» با بازی تام کروز اخیرا توسط کمپانی پارامونت به تعویق افتاده و اکنون در ۲ ژوئیه ۲۰۲۱ (۱۱ تیر) اکران می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------