فیلم استیو مک کویین برای افتتاحیه جشنواره نیویورک انتخاب شد



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,  فیلم استیو مک‌کویین
جدیدترین فیلم استیو مک‌کویین به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم نیویورک انتخاب شد. 

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، استیو مک‌کویین کارگردان اسکاری فیلم‌های «۱۲ سال بردگی» و «شرم» با فیلم جدیدش «لاورز راک» برای افتتاحیه جشنواره فیلم نیویورک انتخاب شد.

 

به این ترتیب پنجاه و هشتمین دوره این جشنواره معتبر سینمایی ۲۵ سپتامبر (۴ مهر) با اثری از یک کارگردان مولف بریتانیایی کار خود را آغاز می‌کند.

 

پیشتر چهره‌هایی چون مارتین اسکورسیزی، کلینت ایستوود و دیوید فینچر این جشنواره سینمایی را افتتاح کرده بودند.

 

اما امسال برخلاف دیگر سال‌ها در تاریخ این جشنواره سینمایی، کرونا ویروس برگزار کنندگان این جشنواره را وادار کرده است تا تغییراتی در برنامه‌های خود بدهند. بنابر این قابل قبول است که فیلم مک کویین هم به معنی دقیق «فیلم» نیست بلکه یک فیلم از فیلم «Small Ax» اوست که ترکیبی از ۵ فیلم است که در مجموع ماجراهای مربوط به جامعه هند غربی لندن را تصویر می‌کنند. این فیلم در بی‌بی‌سی وان و بعد در آمازون پرایم نیز پخش می‌شود.

 

این انتخاب نشان دهنده مخدوش شدن خطوط بین صفحه بزرگ و کوچک نمایش است که کارگردان‌های برجسته‌ای چون مک‌کویین، لوکا گوادانینو، جین کمپیون و دیگر فیلمسازان بین آن به عنوان رسانه در حرکت بوده‌اند. جشنواره فیلم تورنتو نیز بر مبنای همین سنت، فیلم «یک پسر مناسب» میرا نیر را برای فیلم اختتامیه خود انتخاب کرد که یک درام تلویزیونی ۶ قسمتی است که نخستین بار در بی‌بی‌سی دیده شد.

 

«لاورز راک» (سبکی در موسیقی رِگی) در یک مهمانی بلوز در اوایل دهه ۱۹۸۰ می‌گذرد و داستان یک عشق جوان را روایت می‌کند. فیلمنامه این فیلم با همکاری کورتیا نیولند و مک کویین نوشته شده است.

 

۲ فیلم دیگر از این مجموعه ۵ فیلمی، شامل «منگراو» و «قرمز، سفید و آبی» هم اولین اکران جهانی‌شان را در جشنواره امسال تجربه می‌کنند که با توجه به موضوع نژادپرستی و تبعیض به نظر می‌رسد با فضای سیاسی این روزها هم‌خوانی داشته باشند.

 

مک‌کویین گفت: این یک افتخار باور نکرانی است که سه فیلم من در جشنواره نیویورک به نمایش درمی‌آید.

 

وی با تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره از نمایش این فیلم‌ها در این زمان به عنوان حرکتی معنادار یاد کرد و گفت به عنوان یک مرد سیاه میراث هند غربی خود را در این فیلم‌ها ارایه کرده است.

 

«من گراو» داستان واقعی گروهی از فعالان سیاهپوست است که با پلیس لندن در جریان راهپیمایی اعتراضی در سال ۱۹۷۰ درگیر شدند و دادگاه آنها بسیار تبلیغاتی شد. لتیشیا رایت و شان پارکرز بازیگران این فیلم هستند.

 

«قرمز، سفید، آبی» نیز داستان لوری لوگان را روایت می‌کند که دید پدرش توسط ۲ پلیس مورد حمله قرار گرفت. او بعدها به پلیس ملحق شد تا تغییرات نژادپرستانه را از درون آن رقم بزند. جان بویگا و استیو توسان بازیگران این فیلم هستند.

 

«من‌گراو» و «عاشقان راک» در میان فهرست فیلم‌های جشنواره کن امسال هم جای داشتند.

 

انتظار می‌رود مانند تورنتو، جشنواره فیلم نیویورک امسال نیز ترکیبی از رویدادهای فیزیکی و مجازی باشد و بیشتر با تکیه بر سینماهای درایو-این به منظور نمایش امن فیلم‌ها برگزار شود.

 

سال پیش «ایرلندی» اسکورسیزی آغازگر این جشنواره بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------