«کیارستمی و عصای گمشده» به جنوبی‌ترین شهر اروپا می‌رود



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,
«کیارستمی و عصای گمشده» به کارگردانی محمودرضا ثانی در جشنواره «لراپترا» یونان نمایش داده می‌شود. 

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی فیلم، فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده» به کارگردانی محمودرضا ثانی و تهیه کنندگی بهروز نشان در هفتمین جشنواره بین‌المللی مستند «لراپترا» در کشور یونان به نمایش در می‌آید.

 

این فیلم در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی مستند «لراپترا» در کشور یونان حضور دارد که جنوبی‌ترین شهر اروپا است و به چهار راه فرهنگ‌ها و قاره‌ها شناخته می‌شود.

 

در این جشنواره نمایش مستندهایی که نشانگر سنت، فرهنگ، آداب و رسوم، فرهنگ عامه و تمدن صنعتی مدرن کشور مشترک با اروپا هستند، نمایش داده می‌شود. هدف از برپایی این رویداد سینمایی همگام شدن فیلمساز با تحولات فناورانه سینما است. همچنین ارتقاء کیفیت زندگی فرهنگی و معنوی در سطح محلی، ملی و بین‌المللی فیلمساز و نگاه به سینمای مستند از دیگر اهداف این جشنواره است.

 

فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده» به مدت زمان ۹۰ دقیقه، روایتی از نوع نگاه کیارستمی به زندگی و سینما است که محمودرضا ثانی در مدت ۴ سال و زمانی که کیارستمی کارگاه‌های آموزشی سینمایی در اسپانیا و کلمبیا برگزار می‌کرد ساخته است و تلاش کرده بینش مؤلف، دیدگاه و جهان‌بینی این فیلمساز فقید را به تصویر بکشد.

 

محمودرضا ثانی پیش از این ساخت مستند بلند «کیارستمی و عصای گمشده»، کتاب «عباس کیارستمی و درس‌هایی از سینما» را تألیف کرده که این کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه و در ایران و آمریکا چاپ و توزیع شده است.

 

فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده»، آخرین ساخته محمودرضا ثانی پیش از این در جشنواره‌های اوراسیا در روسیه، سالتو در اروگوئه، کوهستان سبز و تندیس طلایی در آمریکا روی پرده رفته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------