آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای بالیوود در سال ۲۰۲۰+ تصاویر



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,فیلم‌های سینمای بالیوود
 پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای بالیوود در سال ۲۰۲۰، میزان فروش و بازیگران مطرح آن را در این گزارش بخوانید. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سینمای هند نیز همانند دیگر کشور‌ها با شیوع ویروس کرونا در گیشه ضرر کرد. در حال حاضر سالن‌های سینمای این کشور تعطیل هستند و هنوز بازگشایی نشده اند. زمزمه از سرگیری فعالیت سینما‌ها در این کشور از ماه آینده است.

 

در سال ۲۰۱۳ کشور هند بالاتر از کشور چین و همچنین هالیوود بیشترین تولید فیلم سالانه را به خود اختصاص داد. آن‌ها در سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۶۰۰ پروژه سینمایی را تولید کرده بودند. سینمای کشور هند در سال ۲۰۱۵ هم توانست فروشی ۲ میلیارد دلاری داشته باشد و به سومین بازار پرفروش سینمای جهان تبدیل شود.

 

با این حال قبل از شیوع ویروس کرونا در ماه‌های ژانویه و فوریه، بالیوود همچنان پر رونق بود که در اینجا به فیلم‌های پرفروش این کشور در سال ۲۰۲۰ اشاره خواهیم کرد.

 

تانهاجی «Tanhaji: The Unsung Warrior» 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,فیلم‌های سینمای بالیوود

 

این فیلم سینمایی که ستارگانی همچون اجی دیوگن، سیف علی خان و کاجول در آن نقش آفرینی می‌کنند، اکرانش در دهم ژانویه و پیش از شیوع کرونا در کشور هند آغاز شد. این فیلم که در ژانر بیوگرافی و تاریخی است، داستان یک امپراتور مغول را روایت می‌کند که قصد حمله هند و گسترش امپراتوری خود را دارد. این فیلم ۳۶۷ کرور معادل ۵۲ میلیون دلار در سینما‌ها فروش داشت.

 

باغی ۳ «Baaghi ۳» 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,فیلم‌های سینمای بالیوود

 

باغی ۳، فیلمی در ژانر اکشن و مهیج است که توسط احمد خان کارگردانی شده است. این فیلم دنباله‌ای بر قسمت قبلی و سومین فیلم از مجموعه فیلم‌های «باغی» است. در خلاصه داستان فیلم آمده رونی که یک سرباز بسیار حرفه‌ای است زمانی که برادرش را می دزدند و به کشوری دیگر می برند برای نجات جان برادرش  به کشوری دیگر می‌رود. این فیلم ۱۳۷ کرور معادل ۱۹ میلیون دلار فروش داشته است.

 

خانه مقدس «Ala Vaikunthapurramloo»

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,فیلم‌های سینمای بالیوود

 

این فیلم سینمایی ساخت بخش جنوبی هند و به زبان تلوگویی است و ستارگان آن الو ارجون و پوجا هگده هستند. داستان فیلم از این قرار است که یک کارمند که به رئیس خود حسودی می‌کند پسر تازه متولد شده خودش را جای پسر رئیسش که یک میلیونر است، جا می‌زند. این فیلم سینمایی ۲۶۹ کرور در گیشه جهانی فروش داشته که برابر با ۳۷ میلیون دلار است.

 

دادگاه «Darbar» 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,فیلم‌های سینمای بالیوود

 

دربار یا دادگاه فیلمی هندی و محصول سال ۲۰۲۰ است و ستارگانی مثل راجینیکانت، نایانتارا، نیویتا توماس و سونیل شتی در آن بازی کرده اند. این فیلم تا کنون ۲۴۷ کرور معادل ۳۴ میلیون دلار فروخته که البته در مقایسه با بودجه سنگین آن در وضعیت ضرر دهی قرار دارد. داستان فیلم در مورد یک افسر پلیس است که مامور شده یک گانگستر خطرناک را به دام بیاندازد.

 

ضربه «Chhapaak» 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,فیلم‌های سینمای بالیوود

 

در این فیلم بازیگرانی همچون دیپیکا پادوکونه، ویکرانت ماسی، آناند تیواری، پایال نایر، آنجانا ام کاشیاپ، پالاوی باترا و سانی گیل ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم سینمایی که ژانری زندگی نامه‌ای و درام دارد داستان قربانی یک اسیدپاشی را روایت می‌کند که به دادگاه می رود تا عدالت در حقش اجرا شود. فروش این فیلم بیش از ۷ میلیون دلار (۵۲ کرور) اعلام شده است.

 

فیلم‌های سینمایی «پانگا»، «جوانی جان من»، «سیلی» و «مالانگ» فیلم‌های دیگر سینمای این کشور هستند که فروش خوبی را در گیشه سال ۲۰۲۰ بالیوود رقم زده اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------