قرعه اکران بد موقع به نام پارسا و جواد



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,پارسا و جواد

 

چطور شرایط نامناسب اکران، برای فیلم‌های پارسا پیروزفر و جواد عزتی بیش از دیگر ستاره‌های سینما گران تمام شد؟

 

پیش از شیوع ویروس کرونا، اخباری درباره حضور بعضی بازیگران در فیلم‌های خاص یا نقش‌های مهمی منتشر شد که به واسطه آن، پیش‌بینی می‌شد موفقیت ویژه‌ای در انتظار آن‌ها باشد، اما شیوع کرونا به کلی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داد و ضربه بزرگی به سینماها و تولید یا اکران آثار سینمایی زد و طبیعتا بازیگران آن‌ها را نیز از این ضربه بی‌نصیب نگذاشت. یکی از این چهره‌ها پارسا پیروزفر است که بازگشتش به سینما با روزهای سوت و کور سینماها همزمان شده. جواد عزتی هم با اکران کوتاه‌مدت «شنای پروانه» حضور موفقی را در سینما تجربه نکرد.

   

پارسا پیروزفر

بازی در 4 فیلم سینمایی

پارسا پیروزفر سال 93 در فیلم «شکاف» به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده ایفای نقش کرد و پس از آن از سینما فاصله گرفت و در هیچ فیلمی بازی نکرد. او پس از این دوری موقتی، سال 97 و 98، پیشنهاد بازی در چهار فیلم سینمایی «مجبوریم»، «بی‌حسی موضعی»، «مست عشق» و «تی‌تی» را پذیرفت و در این آثار با تعدادی از ستاره‌های سینما همبازی شد.

 

از این میان، «مست عشق» ساخته حسن فتحی و بازی در نقش شخصیتی مانند «مولانا» فرصت بسیار ویژه‌ای بود که نوید موفقیت پیروزفر را آن هم پس از مدتی دوری از سینما می‌داد اما شیوع ویروس کرونا باعث شد شرایط تغییر کند. فیلم برداری «مست عشق» برای مدتی متوقف و مرحله تولید آن طولانی‌تر شد. طبق آخرین خبری که درباره این اثر منتشر شده، قرار بوده پس از باز شدن مرزها، فیلم برداری سکانس‌های باقی‌مانده فیلم انجام و تا پایان تابستان آماده اکران شود. با این حال اما همچنان از این فیلم خبری نیست.

 

اکران «بی‌حسی موضعی» در زمان نامناسب

پیروزفر آخرین بار دی‌ 94 با فیلم «شکاف» روی پرده سینما دیده شد و اکنون پس از گذشت پنج سال از اکران این اثر، از روز چهارشنبه با فیلم «بی‌حسی موضعی» ساخته حسین مهکام، به سینماها می‌آید. در شرایطی که سینماها روزهای بسیار سوت و کوری را سپری می‌کنند و فیلم‌ها به فروش خوبی دست نمی‌یابند، پیش‌بینی وضعیت فروش «بی‌حسی موضعی» کار سختی نیست و بعید است که پیروزفر بتواند با این فیلم دیده شود.

 

دو فیلم «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف 2» که در شرایط عادی می‌توانستند فروش خوبی در گیشه داشته باشند، تجربه اکران بسیار ناموفقی در دوران شیوع کرونا داشتند. اکنون در شرایط فعلی که رفتن به سینما، برای بسیاری از مخاطبان در اولویت آخر است و تعدادی از مردم حتی از تعطیل نبودن سینماها اطلاع درستی ندارند، بعید است صاحبان «مست عشق» تصمیم به اکران این فیلم بگیرند و احتمالا منتظر بهبود شرایط خواهند ماند، بنابراین پارسا پیروزفر فعلا به نمایش این فیلم نیز امیدوار نخواهد بود.

 

 جواد عزتی

تجربه 2اکران ناموفق

اکران دو فیلم مهم جواد عزتی با عنوان «جهان با من برقص» و «شنای پروانه» در زمان نامناسب باعث شد این ستاره محبوب، حضور موفقی در سینما نداشته باشد. فیلم «جهان با من برقص» به کارگردانی سروش صحت در دی 98 اکران شد. اتفاقات مهمی مانند شهادت سردار قاسم سلیمانی، فوت عده‌ای از مردم در مراسم تشییع پیکر حاج‌قاسم سلیمانی و ماجرای هواپیمای اوکراینی باعث شد در کشور عزای عمومی اعلام و سینماها تعطیل شود.

 

پس از بازگشایی سینماها هم شرایط جامعه تحت تاثیر این اتفاقات قرار داشت و گیشه فیلم‌ها پر رونق نبود. اکران این فیلم پس از یک ماه به جشنواره فجر رسید و عملاً نمایش خوبی نصیب آن نشد. پس از این فیلم، «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت هم علاوه بر آن که با وجود ظرفیت بالای فروش، به دلیل شیوع کرونا اکران نوروزی را از دست داد، در تیر و بعد از بهبود نسبی وضعیت مبتلایان به کووید – 19 اکران شد تا رونق را به سینما بازگرداند، اما موج جدید شیوع کرونا باعث شد این فیلم پس از تقریبا یک ماه از ادامه اکران انصراف دهد. اکران پرماجرای دو فیلم «جهان با من برقص» و «شنای پروانه» در نهایت باعث شد جواد عزتی با این دو فیلم درست و حسابی دیده نشود.

 

«دوزیست» سومین قربانی؟

جدیدترین فیلمی که قرار است با بازی جواد عزتی اکران شود، «دوزیست» ساخته برزو نیک‌نژاد است که احتمالا آبان‌ و پس از ماه صفر روی پرده سینما اکران خواهد شد. اگر سینماها با ادامه روند کنونی، تا آبان‌ با افت فروش مواجه باشد و وضعیت تغییر نکند، «دوزیست» هم اگر شانس کمتری از «شنای پروانه» برای فروش خوب نداشته باشد، شانس بیشتری نخواهد داشت و سومین فیلم عزتی نیز قربانی وضعیت بحرانی فعلی خواهد شد. به نظر می‌رسد بدشانسی‌های جواد عزتی پس از سی‌وهشتمین جشنواره فجر که با دو فیلم «آتابای» و «شنای پروانه» شانس دریافت سیمرغ را داشت، اما باز هم از دستیابی به آن ناکام ماند، همچنان ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------