آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

«گاو آمریکایی» در ۳ جشنواره خارجی



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, گاو آمریکایی
فیلم کوتاه «گاو آمریکایی» به کارگردانی آسمان طوسی به سه جشنواره فیلم خارجی راه یافت و در ماه‌های پیش‌رو در آن‌ها رقابت می‌کند. 

به گزارش ایسنا، فیلم کوتاه «گاو آمریکایی» به کارگردانی و نویسندگی آسمان طوسی همزمان با اکران در ایران به سه جشنواره جهانی از جمله جشنواره بین المللی «اسنابروک» آلمان راه یافت.

 

سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی «اسنابروک» آلمان، ویژه کودک و نوجوان است که «گاو آمریکایی» به بخش مسابقه آن راه یافته است. این جشنواره باتوجه به شیوع کرونا در جهان امسال ۲۱ تا ۲۵ اکتبر (۳۰ مهر تا ۴ آبان) به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

 

رویداد بین المللی بعدی که «گاو آمریکایی» در آن پذیرفته شده بخش مسابقه بیست و سومین دوره جشنواره بین المللی اُلیمپیا در کشور یونان است. این جشنواره نیز که ویژه آثار مربوط به کودک و نوجوان است از ۲۸ نوامبر تا ۵ دسامبر (۸ تا ۱۵ آذرماه) برگزار می‌شود.

 

این فیلم کوتاه همچنین در جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو (iff) که از ۲۹ الی ۳۰ شهریورماه ۹۹ در شهر سانفرانسیسکو در ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود، به رقابت با دیگر آثار می‌پردازد.

 

 جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو که از سال ۲۰۰۸ آغاز به کار کرده رویدادی سالانه است که فیلم‌های سینمایی و کوتاه مستقلی از سراسر جهان را که توسط فیلمسازان ایرانی و یا درباره ایران ساخته شده‌اند، به نمایش می‌گذارد.

 

این جشنواره که به منظور حمایت از سینما و فرهنگ ایران در جامعه ایرانی آمریکایی منطقه سانفرانسیسکو و فراتر از آن راه اندازی شده است جایگاهی برای فیلمسازان ایرانی که در سراسر جهان زندگی می کنند نیز محسوب می شود تا در آن دیدگاه ها و استعداد های خود را از طریق رسانه هنری فیلم و سینما ارایه کنند.

 

این فیم چندی پیش جایزه‌ بهترین فیلم کوتاه جشنواره‌ داکا در کشور بنگلادش را به خود اختصاص داد. 

 

«گاو آمریکایی» هم اکنون در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در بسته «بازگشت کوتاه» در حال اکران است.

 

در خلاصه این فیلم آمده است: «پسربچه ای به اسم صاحب، مالک تنها گاومیش نر از نژاد آمریکایی در روستاست ... .»

 

در این فیلم، علی اکبر شرهان زاده ایفای نقش کرده است.

 

دیگر عوامل «گاو آمریکایی» عبارتند از تهیه کننده: آسمان طوسی، مجری طرح: مجید عیدان، تهیه کننده حقوقی: انجمن سینمای جوانان ایران دفتر آبادان، فیلمبردار: رضا عبیات، حامد بقاییان، تدوین: پویان شعله ور، صدابردار: حسن شبانکاره، بهشاد مطیعی، صداگذار: بهروز شهامت، آهنگساز: سهند نیک نژاد، طراح پوستر: امیرحسن نوری، تیزر: سیاوش شهابی، اصلاح رنگ و نور: سامان مجد وفایی، صداگذاری: بهروز شهامت، مدیرتولید: عماد سلمانیان، پخش بین المللی: پروفیلم فست. محصول انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر آبادان.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------