بازگشت ۲ کمدین محبوب با یک سریال تازه



 ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

زوج کمدی محبوب، پس از تجربه ناموفق «زندانی‌ها» با فصل جدید سریال «دودکش» به هم می‌رسند.

 

یکی از سریال‌های محبوب تلویزیون، مجموعه «دودکش» به کارگردانی محمدحسین لطیفی است که اولین‌بار نوروز سال 92، از شبکه یک پخش شد. بهنام تشکر و هومن برق‌نورد که با سریال «دزد و پلیس» به عنوان زوج کمدی در کنار یکدیگر قرار گرفته بودند، بار دیگر با نقش‌های متفاوتی در این مجموعه حضور  یافتند و سهم مهمی در بار کمدی سریال داشتند. استقبال از این سریال، آن را به فصل دوم کشاند و سال 95، فصل دوم این مجموعه با نام «پادری» روی آنتن رفت. فصل سوم این سریال اکنون پس از گذشت چهار سال به کارگردانی برزو نیک‌نژاد در حال ساخت است. به بهانه ساخت ادامه این سریال و بازپخش فصل اول آن، درباره زوج کمدی بهنام تشکر و هومن برق‌نورد نوشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 

زوج کمدی محبوب در «دزد و پلیس»

هومن برق‌نورد و بهنام تشکر، اولین‌بار در سریال «دزد و پلیس» ساخته سعید آقاخانی دیده شدند. این سریال سال 91 ساخته شد و ماجرای نفوذ مامور مخفی پلیس با بازی بهنام تشکر را به یک باند قاچاق مواد مخدر روایت می‌کرد. این مامور طی اتفاقاتی با یک خلافکار به نام «داود» که نقش او را هومن برق‌نورد ایفا می‌کرد، آشنا می‌شود و ماجراهای بامزه‌ای در قصه اتفاق می‌افتد. بهنام تشکر و هومن برق‌نورد انتخاب‌های بسیار خوبی برای نقش خود بودند. چهره بهنام تشکر، لحن خاص او در نقش «ناصر» خلافکار جدی، بداخلاق و باهوش که بعدا متوجه می‌شدیم هویت جعلی دارد و مامور پلیس است و البته تضاد ظاهری او با هومن برق‌نورد، آن‌ها را تبدیل به زوج کمدی بامزه و جذابی کرد. برق‌نورد در نقش «داود» خلافکار ساده‌لوح و بی‌دست‌وپا، بازی متفاوتی داشت و لحن متفاوت او هم باعث شد، این شخصیت کاراکتر بامزه‌ای از آب درآید. به این ترتیب برق‌نورد و تشکر به عنوان یکی از زوج‌های موفق کمدی در تلویزیون معرفی شدند.

 

حضور دوباره در کنار هم

هومن برق‌نورد و بهنام تشکر پیش از سریال «دزد و پلیس»، سال 90 در مجموعه محبوب «ساختمان پزشکان» نیز با یکدیگر همبازی شده بودند، اما در آن سریال تنها همبازی بودند و در مجموعه «دزد و پلیس» بود که به عنوان «زوج کمدی» دیده شدند. آن‌ها در نقش «داود» و «ناصر» مکمل یکدیگر بودند و پاسکاری‌های جذابی با یکدیگر داشتند. پس از سریال سعید آقاخانی، محمدحسین لطیفی و مسعود ده‌نمکی در سریال «دودکش» و فیلم «زندانی‌ها» از این دو بازیگر به عنوان زوج کمدی استفاده کردند و این زوج در تلویزیون و سپس سینما تکرار شدند.

 

استفاده متفاوت از زوج کمدی تکراری

محمدحسین لطیفی در سریال «دودکش»، استفاده بسیار خوبی از این زوج کمدی کرد و با نقش‌های متفاوتی که به آن‌ها سپرد، اجازه نداد آن‌ها به تکرار بیفتند. هومن برق‌نورد در این سریال نقش پدر شریف و زحمتکش یک خانواده را بازی کرد که کاملا با «داود» متفاوت بود. علاوه بر ویژگی‌های ظاهری و شخصیتی، بازی برق‌نورد نیز کاملا با بازی او در سریال «دزد و پلیس» متفاوت بود. بهنام تشکر هم با کاراکتر «نصرت» نقش بسیار متفاوتی داشت. او به عنوان داماد خانواده «مشتاق»، مردی فرصت‌طلب و سودجو بود که برای حل مشکلات مالی خانواده خود تلاشی نمی‌کرد و با برادر همسر خود «فیروز» رقابت می‌کرد. کل‌کل‌های این دو شخصیت و رقابت آن‌ها با هم که درست در نقطه مقابل یکدیگر قرار داشتند، لحظات کمدی زیادی در سریال به وجود می‌آورد. قصه «دودکش» با حضور بازیگران اصلی این سریال در فصل دوم این مجموعه با نام جدید «پادری» ادامه یافت. استفاده جدید از زوج کمدی هومن برق‌نورد و بهنام تشکر در «دودکش» و «پادری» باعث شد این دو بازیگر حضور متفاوت و موفقی در سریال داشته باشند.

 

تکرار ناموفق در «زندانی‌ها»

این زوج کمدی پس از تجربه موفق حضور در سریال «دودکش»، سال 97 در فیلم «زندانی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی تکرار شدند. هومن برق‌نورد و بهنام تشکر در این فیلم نقش دو خلافکار و زندانی را ایفا کردند که شباهت زیادی به کاراکترهای آنان در مجموعه «دزد و پلیس» داشت.

 

این بار هم هومن برق‌نورد شخصیت کم‌هوش و ساده‌ای بود و بهنام تشکر برخلاف او جدی و زرنگ‌تر بود. برق‌نورد در این فیلم کاملا خودش را تکرار کرد و بازی او مشابه بازی‌اش در سریال آقاخانی بود. بهنام تشکر هم دست کمی از او نداشت و این بازیگر نیز بازی متفاوتی در نقش «بیژن» از خود به نمایش نگذاشت. بنابراین پس از سه سریال «دزد و پلیس»، «دودکش» و «پادری»، فیلم سینمایی «زندانی‌ها» تجربه ناموفقی در کارنامه این دو بازیگر بود. اکنون پس از گذشت دو سال از این تجربه، حضور دوباره آن‌ها در سریال «دودکش 2» می‌تواند بار دیگر این زوج کمدی را احیا کند و موفقیت آن‌ها تکرار شود.

 

 خراسان 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------