یادداشت هالیوود ریپورتر درباره «بوتاکس»



هالیوود,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
یکی از منتقدان هالیوود ریپورتر درباره فیلم «بوتاکس» نوشته است قصه‌ فیلم در فضایی خاکستری مابین کمدی غیرمحتمل و تراژدی غیرممکن روایت می‌شود.

 به گزارش مهر ؛  دبورا یانگ یکی از منتقدان هالیوود ریپورتر که فیلم «بوتاکس» به کارگردانی کاوه مظاهری را در جشنواره فیلم شانگهای دیده است، در یادداشتی با عنوان «سفری جادویی در یک خانواده یخ‌زده» درباره بوتاکس نوشته است:

 

«این فیلم قصه ۲ خواهر است که می‌خواهند در خانه شان، بدون حضور برادر بزرگترشان، قارچ‌های روانگردان پرورش دهند. قصه‌ فیلم در فضایی خاکستری مابین «کمدی غیرمحتمل» و «تراژدی غیرممکن» روایت می‌شود. «بوتاکس» فیلم سختی است. لحن بی‌نظیر فیلم باعث مقایسه آن با فیلم برادران کوئن می‌شود اما به خنده‌داری آن فیلم نیست. هنوز هم انتخاب مضمون زنان ایرانی که بدون مردان می‌خواهند رشد کنند شجاعت می‌طلبد، اما در این فیلم چیز تازه‌تر انتخاب یک زن اوتیستیک با بازی فوق‌العاده سوسن پرور به عنوان شخصیت اصلی قصه است.»

 

هالیوود ریپورتر در ادامه از فیلمنامه پیچیده و شوخ‌طبعانه کاوه مظاهری و سپینود ناجیان، ترکیب فیلمبرداری خیره‌ کننده حامد حسینی سنگری و طراحی صحنه عادله چراغی برای رسیدن به دنیایی رویایی و شبح‌گونه و بازی بازیگران تعریف می‌کند.

 

«بوتاکس» چندی پیش برنده سیمرغ زرین جشنواره جهانی فجر برای بهترین فیلم اول شد. این فیلم برنده جوایز بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه از جشنواره تورین و منتخب جشنواره‌های لوکزامبورگ و شانگهای نیز بوده است.

 

سوسن پرور، مهدخت مولایی، سروش سعیدی، محسن کیانی و مرتضی خانجانی بازیگران اصلی این فیلم هستند و همچنین کاوه مظاهری و سروش سعیدی تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارند. «بوتاکس» محصول مشترک ایران دارواش فیلم و کانادا (۳bros Film) است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------