ترسناک‌ترین فیلم‌ها در سینمای ایتالیا



 ترسناک‌ترین فیلم‌ها ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
مثل هالیوود سینمای ایتالیا هم فیلم‌های ترسناک زیادی دارد که آثار خوبی هستند، اما کمتر کسی به دنبال تماشای آن‌ها رفته است. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راتن تومیتوز، دوران طلایی ژانر وحشت ایتالیا ممکن است کوتاه بوده باشد، اما نوآوری‌های این کشور در این سبک و ژانر، جذابیت ماندگاری را در فیلم‌های این دوره ایجاد کرده که در دهه‌های بعد از آن هم پایدار مانده است. از جمله هیجان انگیزترین فیلم‌هایی که کشور ایتالیا در تولید آن مشارکت داشته می‌توان به فیلم فراطبیعی «سوسپیریا» و «خلیج خون» اشاره کرد.

 

اکنون ما تعدادی از فیلم‌های ترسناک ایتالیایی را با امتیازهایشان جمع آوری کرده ایم و آن‌ها را به منظور رسیدن به بهترین فیلم ترسناک سینمای ایتالیا طبقه بندی کرده ایم.

 

سیاره خون آشام‌ها (۱۹۶۵) – امتیاز ۶۹

 ترسناک‌ترین فیلم‌ها ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

در این فیلم عجیب و ترسناک ماریو باوا، گروهی فضانورد پس از فرود بر روی سیاره‌ای اسرارآمیز تحت تاثیر جو سیاره و ساکنان عجیب و غریب آن علیه یکدیگر می‌شوند.

 

ظلمت (۱۹۶۳) – امتیاز ۷۷

یک فیلم ترسناک ایتالیایی به کارگردانی داریو آرجنتو است.در فیلم یک نویسنده آمریکایی در رم مورد هدف یک قاتل سریالی قرار می گیرد. این قاتل قبل از این تمام افرادی را که با چاپ آخرین کتاب این نویسنده ارتباط داشته اند، به قتل رسانده است.

 

جوجه‌اردک را آزار نده (۱۹۷۲) – امتیاز ۸۳

 ترسناک‌ترین فیلم‌ها ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

در این فیلم به کارگردانی لوچو فولچی، یک گزارشگر به همراه زنی جوان در تلاش است که راز قتل چند کودک در شهری دور افتاده در جنوب ایتالیا را حل کند. فولچی در این فیلم برای اولین بار از خشونت بی‌پرده تصویری بهره گرفت که به مولفه‌ای در آثار بعدی‌اش بدل شد.

 

خلیج خون (۱۹۷۱) – امتیاز ۸۵

یک فیلم ترسناک ایتالیایی به کارگردانی ماریو باوا محصول سال ۱۹۷۱ است. خشن‌ترین فیلم باوا تأثیر بسزایی بر شکل‌گیری ژانر اسلشر گذاشت که یک دهه بعد ظهور کرد. مجله توتال فیلم در سال ۲۰۰۵ خلیج خون را در فهرست ۵۰ فیلم برتر سینمای وحشت قرار داده است. در خلاصه داستان آن آمده: زنی سالخورده که ارث زیادی به دست آورده به دست همسر خود به قتل می‌رسد؛ اما پس از این اتفاق چند قتل دیگر اتفاق می‌افتد و دوستان و اقوام آن‌ها کشته می‌شوند.

 

نقاب شیطان یا یکشنبه سیاه (۱۹۶۰) – امتیاز ۸۶

 ترسناک‌ترین فیلم‌ها ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

اولین تجربه رسمی ماریو باوا در روایت یک داستان ترسناک، یک کابوس مرتبط با ساحران و جادوگران است. داستان فیلم در مورد یک ساحر انتقامجو و خدمتکار شرورش است که از گور خود بیرون آمده و اقدام به تسخیر بدن‌های نوادگان ساحر می‌کنند. تنها برادر این ساحر که یک پزشک است بر سر راه آن‌ها قرار می‌گیرد.

 

سه چهره ترس (۱۹۶۳) – امتیاز ۸۸

 ترسناک‌ترین فیلم‌ها ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

این فیلم سینمایی که در سبک آنتولوژی ساخته شده سه داستان به صورت مجزا دارد که هر کدام داستانی ترسناک را روایت می‌کنند. اولین داسنان در مورد زنی است که توسط تماس‌های تلفنی زندانی که ریشه در گذشته او دارد، وحشت زده می‌شود. داستان دوم در مورد فردی روسی در اوایل سال ۱۸۰۰ است که به خانواده‌ای برخورد می‌کند که تلاش می‌کنند چند خون آشام را از بین ببرند. قسمت سوم هم داستان پرستاری را روایت می‌کند که در سال ۱۹۰۰ هنگام آماده کردن جسد یکی از بیمارانش تصمیمی سرنوشت ساز می‌گیرد.

 

اوپرا (۱۹۸۷) – امتیاز ۹۱

 ترسناک‌ترین فیلم‌ها ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

اپرا (انگلیسی: Opera‎) فیلمی در ژانر ترسناک به کارگردانی داریو آرجنتو است که در سال ۱۹۸۷ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به ایان چارلسون و داریو آرجنتو اشاره کرد. در خلاصه داستان این فیلم آمده: پس از تصادف ستاره نمایش مکبث، «بتی» خواننده جوان اپرا شانس بزرگی به دست می‌آورد؛ اما او هدف حمله یک روانی - مردی که از کودکی رویایش را داشته- قرار می گیرد.

 

پرنده‌ای با بال‌های بلورین (۱۹۷۰) – امتیاز ۹۳ 

نخستین فیلم کارگردان ایتالیایی، داریو آرجنتو است که سال ۱۹۷۰ منتشر شد. این فیلم نخستین اثر از «سه‌گانه جانوران» به‌شمار می‌رود؛ دو فیلم دیگر «گربه ۹ دُم» و «چهار مگس روی مخمل خاکستری» نام دارند. پرنده‌ای با بال‌های بلورین از برجسته‌ترین نمونه‌های سبک جالوی ایتالیایی به شمار می‌رود. جالو، گونه‌ای از آثار دلهره آور و ترسناک است که مؤلفه‌هایی از ژانر‌های جنایی، اسلشر، معمایی، تریلر روان‌شناختی و وحشت روان‌شناختی را با خود دارد.

 

قرمز تیره (۱۹۷۵) – امتیاز ۹۶

 ترسناک‌ترین فیلم‌ها ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

فیلم سینمایی «قرمز تیره» یا «سرخ تند» با فیلمبرداری خود و همینطور خشونت و ایجاد ترسی که آرجنتو برای آن شناخته می‌شود ، اثر موفقی محسوب می‌شود؛ اما علاوه بر این‌ها جلب توجه مخاطب و همینطور پیچیدگی داستان است که «قرمز تیره» را به یک اثر هنرمندانه تبدیل می‌کند. از بازیگران این فیلم می‌توان به دیوید همینگز، کلارا کالامی، توم فلگی، ماریو اسکاچا، فولویو مینگوتسی و آتیلیو دوتزیو اشاره کرد. این فیلم با تحسین فراوان منتقدان روبرو شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------