۵ انیمیشن که به وحشت‌آفرینی شهرت دارند



 انیمیشن,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
توانایی انیمیشن برای بیان هر نوع داستانی از نیمه دوم قرن بیستم مورد توجه قرار گرفت و به همین دلیل آثار انیمیشنی زیادی در ژانر وحشت ساخته شد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، انیمیشن‌ از سال ۱۹۰۶ و سال تاکنون مسیری طولانی را طی کرده است. از آن سال‌ها تا کنون والت دیزنی به عنوان مرجع در زمینه انیمیشن‌ها شناخته می‌شود و مدت‌ها بود که این رسانه بیشتر برای آثار طنز خود که عمدتا برای کودکان خردسال ساخته می‌شد شناخته می‌شد.

 

اما از نیمه دوم قرن بیستم، سازندگان فیلم‌ها به توانایی انیمیشن برای بیان هر نوع داستانی پی برده اند. از این رو فیلم‌های انیمیشن به ژانر‌های مختلفی از ترسناک تا درام راه پیدا کرده و گسترش یافته اند. ژانر وحشت از جمله ژانر‌هایی است که آثار بیشتری در آن ساخته شده اند به همین دلیل وقتی به فیلم‌های انیمیشنی در این ژانر نگاه می‌کنیم، می‌توان آثار موفق زیادی را پیدا کرد. در اینجا چند انیمیشن را می‌بینید که به خوبی داستان‌های ترسناک و گروتسک را روایت کرده اند.

 

خانه هیولا

 انیمیشن,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

یک خانه خراب در یک محله با سایر خانه‌های حومه و همسایه جور در نمی‌آید. سه کودک معتقدند که این خانه توسط ارواح تسخیر شده است و این دلیل خوبی هم برای این حرف دارند: این خانه مردم را می‌خورد، اسباب بازی‌ها را می‌رباید، آتش سوزی ایجاد می‌کند و فراتر از یک خانه جن زده معمولی عمل می‌کند. طبیعتا وقتی بچه‌ها به بزرگتر‌ها در مورد خانه می‌گویند آن‌ها باور نمی‌کنند، بنابراین این بچه‌ها هستند که باید با ترس آن‌ها روبرو شوند و وارد خانه شوند. این انیمیشن یک یادآوری عالی برای مرور ترس‌ها در کودکی و اعتقاد به ارواح و هیولا‌ها است. اثری ترسناک، کمی احساسی و بسیار سرگرم کننده.

 

اسکوبی دوو در جزیره زامبی

 انیمیشن,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

نام پویانمایی محصول کشور آمریکا است که به کارگردانی مشترک هیروشی آئویاماو دیگران ساخته شده و در سال ۱۹۹۸ عرضه شده است. در خلاصه داستان انیمیشن آمده: اسکوبی دوو به همراه دافنه و دوستانشان برای یک سفر تفریحی به جزیره‌ای به نام "Moonscar" می‌روند؛ بی خبر از آنکه آنجا یک جزیره معمولی نیست و راز پنهانی در آنجا وجود دارد.

 

ترس از تاریکی

 انیمیشن,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

این اثر آنتولوژی ترسناک و سیاه و سفید محصول فرانسه است و بر اساس موضوع ترس بنا شده است. این اثر پنج قسمت دارد که هر کدام به یکدیگر مربوط هستند و وقتی شخصی سگ‌های خود را به سمت قربانی هایش رها می‌کند داستان بعدی شروع می‌شود. اگر ترس و وحشت را به خشونت بیش از حد و عصبانیت ترجیح می‌دهید، «ترس از تاریکی» یک اثر مناسب است.

 

برزرک: آرک دوران طلایی 

یک سه‌گانه فیلم سینمایی انیمه، که بر پایه فصل اول مجموعه مانگا «برزرک» با نام «عصر طلایی» و به قلم کنتارو میورا ساخته شده‌است، و دارای خط داستانی یکسانی می‌باشد. دو فیلم اول به نام‌های برزرک گولدن ایج آرک در فوریه و ژوئن سال ۲۰۱۲ در ژاپن منتشر شدند و فیلم سوم نیز تحت عنوان ظهور در فوریه ۲۰۱۳ انتشار یافت. در حالی که دو فیلم اول کمی روند کندی داشتند، اما ظهور همه چیز را با سرعت سرسام آور پیش می‌برد. در خلاصه داستان فیلم آمده: در ادامه دو قسمت قبل، اکنون یک سال از جدایی گاتس از گریفیت می‌گذرد و دار و دسته شاهین تلاش می‌کنند تا با یک نقشه دقیق، گریفیت را که در زندان به سر می‌برد آزاد کنند.

 

آبی تمام عیار

 انیمیشن,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

 «آبی تمام عیار» یک انیمیشن ژاپنی است که در سال ۱۹۹۷ توسط ساتوشی کن بر پایه‌ی رمانی به همین نام نوشته‌ی یوشیکازو تاکوچی ساخته شده است. یک خواننده پاپ بازنشسته که اخیرا بعنوان یک بازیگر فعالیت می‌کند، توسط یکی از طرفداران افراطی اش که ظاهرا سایه‌ای از گذشته‌ی او هست، مورد تهدید قرار می‌گیرد. کارگردان این اثر، ساتوشی کن، با شیوه‌ی بسیار خاص خودش در این انیمه، آمیزه‌ای از جنون، خشونت و نیمه‌ی تاریک جامعه انسانی را به تصویر کشیده است. این انیمیشن احتمالا بهترین انیمیشن ترسناک روانشناختی است که تاکنون ساخته شده. پایان این اثر یک پیچش داستانی فراموش نشدنی دارد که باعث می‌شود شما بلافاصله بخواهید فیلم را از نو تماشا کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------