سریالی درباره داستان واقعی یک پزشک قاتل!



 سریال دکتر مرگ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
اگر از طرفداران سریال‌های پزشکی باشید احتمالا خیال می‌کنید اغلب پزشکان همچون دکتر گریگوری هاوس در سریال «هاوس» (House) یا شان مورفی در سریال «دکتر خوب» (The Good Doctor) بسیار مهربان و در کار خود متعهد هستند اما تماشای سریال «دکتر مرگ» (Dr. Death) این نگاه غالب شما را تغییر خواهد داد! 

به  گزارش ایسنا؛ الجزیره در گزارشی درباره سریال «دکتر مرگ»، به داستان این سریال اشاره کرده و آورده است، این سریال درباره پزشکی به نام کریستوفر دونتچ است که بیماران خود را دچار صدمات جبران ناپذیری ساخته است؛ اما تفاوت آن با دیگر سریال ها در این است که این داستان یک ماجرای واقعی است که تنها چند سال قبل تر به وقوع پیوسته.

 

این سریال هشت قسمتی بعضی از جنایت‌های دکتر جراحی که در تگزاس کار می‌کرد را روایت می‌کند. دونتچ، پزشک جراحی بود که یا بیمارانش را می کشت و یا پس از عمل جراحی آنان را در وضعی بدتر از قبل قرار می‌داد. او مصمم بود که حال بیمارانش را بدتر کند! اما این پزشک زیر بار این جنایت‌ها نمی‌رفت و پرسنل بیمارستان، پرستاران و یا متخصصان بیهوشی را عامل وخامت حال بیمارانش معرفی می‌کرد.

 

از میان ۳۷ بیماری که در طول دو سال توسط این پزشک تحت عمل جراحی قرار گرفتند، ۳۳ نفر دچار جراحاتی جبران ناپذیر شدند. برخی از این بیماران که دچار کمر درد بودن بعد از عمل جراحی به کلی فلج شده و برخی به علت قطع شدن تارهای صوتی شان توسط این پزشک توانایی صحبت کردن را از دست دادند. حتی دوست دوران کودکی‌ این پزشک که برای انجام عملی در ستون فقرات به او مراجعه کرده بود نیز بعد از عمل فلج شد.

 

سریال «دکتر مرگ» برای کشف علت جنایات این پزشک به گذشته این پزشک بازمی‌گردد؛ دوران دبیرستان و سپس دانشجویی او. دکتر دونتچ دانشجویی نمونه و کوشا بود. او ساعت‌ها درباره سلول‌های سرطانی و بنیادی تحقیق کرده بود. این تلاش‌ها سب شده بود تا او را به راحتی در بیمارستان‌ها بپذیرند اما طولی نکشید که همکارانش متوجه شدند او فقط روی کاغذ پزشک خوبی است و هنگام عمل‌های حراجی خسارت‌های جبران ناپذیری را به بار می‌آورد.

 

اما او این را نمی‌پذیرفت و دست از آسیب رساندن به بیمارهایش برنمی‌داشت تا اینکه همکارانش تشخیص دادند که او یک روانپریش است و با معرفی و شکایت از او، این جراح را روانه زندان کردند. اما این کار برای آن‌ها آسان نبود زیرا جراح خاطی زیر بار نمی‌رفت و خودش را بیگناه جلوه می‌داد. حتی در طول مدتی که دو پزشک دیگر سعی در اثبات جرائم او داشتند، دکتر دونتچ به چند بیمارستان رفت و چند بیمار دیگر را هم از کار افتاده و مجروح کرد.

 

پس از مدتی و با ادامه تلاش پزشکان برای لغو مجوز پزشکی کریستوفر دونتچ، با ارائه مدارک مورد نیاز یکی از عمل‌های جراحی او اقدام به قتل محسوب شده و مجوز پزشکی‌اش در سال ۲۰۱۳ به تعلیق درآمد و پس از چند ماه باطل شد.

 

پس از آن زندگی این جراح روبه وخامت گذاشت و به مصرف الکل و مواد مخدر روی آورد. سرانجام در سال ۲۰۱۷ و پس از آنکه به فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳، تقریبا ۴۰ نفر را مجروح کرده و یا به قتل رسانده بود، به حبس ابد محکوم شد.

 

جاشوا جکسون ـ بازیگر آمریکایی ـ ایفاگر نقش اصلی این سریال است؛ الک بالدوین و کریستین اسلیتر نیز نقش دو پزشکی را ایفا می کنند که در پی محکوم کردن همکار قاتلشان بودند. در سایت (IMDb) سریال «دکتر مرگ» امتیاز ۷.۹ از ۱۰ را به دست آورده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------