آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

گوینده خبر آزادسازی خرمشهر: حتی کرونا هم ندارم



 محمود کریمی علویجه,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
محمود کریمی علویجه از گویندگان رادیو ایران که جزو نخستین کسانی بود که خبر آزادسازی خرمشهر را از رادیو اعلام کرد، در صحت و سلامت کامل است. 

این گوینده باسابقه رادیو که صدایش با اعلام عبارت کوتاه، آشنا و خاطره انگیز «خونین شهر، شهر خون آزاد شد»، پس از ۳۹ سال همچنان در یادها باقی مانده است، ضمن ابراز تاسف نسبت به انتشار اخبار نادرست در برخی رسانه ها و فضای مجازی درباره وی، اعلام کرد که در صحت و سلامت کامل است.

 

محمود کریمی علویجه در این گفت وگو همچنین تاکید کرد که حتی به کرونا هم مبتلا نشده است.

 

ساعاتی قبل برخی رسانه ها از درگذشت گوینده پیشکسوت صدا به دلیل ابتلاء به کرونا خبر داده بودند.

 

محمود کریمی علویجه از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۷ یعنی تا زمان پذیرش قطعنامه ۵۹۸ به عنوان گوینده، نویسنده و گزارشگر در رادیو و تلویزیون، عمدتا رادیو، فعال بود. او از این مدت نزدیک چهار سالش را یعنی از سال ۱۳۶۳ تا سال ۱۳۶۷ مدیریت پخش رادیو ایران را برعهده داشت.

 

اگر بخواهیم به کارهای دیگر وی بجز اعلام خبر آزادسازی خرمشهر در رادیو اشاره کنیم، به غیر از گزارش عملیات‌های جنگی، صدای محمود کریمی علویجه تا سال‌ها پس از جنگ، در تیتراژ آغازین برنامه رادیویی «راه شب» که پس از اخبار نیمه‌شب از رادیو ایران پخش می‌شد، شنیده ‌شد.

 

از دیگر خبرهایی که صدای این گوینده قدیمی را ماندگار کرد، اعلام خبر رحلت امام خمینی (ره) در رادیو بود. کریمی همچنین حضور مردم که برای وفاداری و عشق و علاقه به امام (ره) به صحنه آمده بودند را در گزارشی رادیویی تشریح کرد.

 

این گوینده پیش از شروع فعالیتش در تهران، مدتی در صداوسیمای مرکز اصفهان و مدتی هم در رادیویی که سپاه پاسداران و صدا و سیمای مرکز باختران (کرمانشاه) مشترکاً راه‌اندازی کرده بودند و هدف آن پوشش خبری و تهییج و پشتیبانی روحی رزمندگان در غرب کشور بود، در سرپل ذهاب پادگان ابوذر فعالیت می‌کرد و از آنجا به تهران آمد.

 

کریمی پس از جنگ تحمیلی از صداوسیما به وزارت نفت (پتروشیمی) رفت و پس از مدتی به لندن اعزام شد. او همزمان درسش را در حوزه فرهنگ، رسانه و ارتباطات در آنجا شروع کرد و مدرک فوق‌لیسانس‌اش را در زمینه فرهنگ و ارتباطات در دانشگاه شمال لندن گرفت و مدرک دکترای او هم در همین رشته ارتباطات است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------