خالق «خانه پوشالی» سریال فساد مالی بزرگ مالزی را می‌سازد



 بیو ویلیمون,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
خالق سریال «خانه پوشالی» قصد دارد سریالی درباره فساد مالی شرکت ۱MDB مالزی درست کند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بیو ویلیمون و همکارش، جوردن تَپیس با شرکت SK Global، همکاران تأمین مالی شرکت برادران وارنر در تهیه فیلم «آسیایی‌های پولدار» (Crazy Rich Asians) یک تیم تشکیل داده‌اند تا سریالی بر اساس کتاب پرفروش «وال میلیارد دلاری: مردی که سر وال استریت، هالیوود و جهان کلاه گذاشت»، کتابی که درباره فساد مالی شرکت ۱MDB مالزی نوشته شده است، تهیه و تولید کنند.

 

دیوید هنری هوانگ، فیلمنامه‌نویسی که سه مرتبه به مرحله نهایی پولیتزر رسیده و نمایشنامه‌های زیادی نوشته است، وظیفه نوشتن فیلمنامه این سریال و تهیه‌کنندگی آن را بر عهده گرفته است. دو شرکت SK Global و Westward نیز تأمین مالی و نظارت بر تولید و توسعه این سریال را بر عهده دارند.

 

کتاب این رویداد توسط دو روزنامه‌نگار برجسته وال استریت ژورنال به نام‌های تام رایت و بردلی هوپ نوشته شده است و رابطه بین ثروت، بانکداری، هالیوود و سیاست را برملا می‌کند. این کتاب در مورد مغز متفکر دزدی و فرار یک تبهکار بین‌المللی به نام جو لو و ماجرا‌های او در هالیوود و وال استریت است.

 

این سرقت - که حدود ۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود - هنوز توسط مقامات مالزی، سنگاپور، لوکزامبورگ، سوئیس و وزارت دادگستری ایالات متحده تحت بررسی است و یکی از بزرگترین موارد کلاهبرداری در تاریخ به شمار می‌رود.

 

این کتاب پرفروش‌ترین کتاب انتشارات نیویورک تایمز شد و در سال ۲۰۱۸، کتاب سال نشریه فایننشال تایمز نام گرفت. بیش از نیم میلیون نسخه از این کتاب در سطح بین‌المللی فروخته شده است، از جمله بیش از صد هزار نسخه در آسیا که همچنان پرفروش است. گزارش رایت و هوپ در مورد این موضوع به پیگرد قانونی در سراسر جهان از جمله در بزرگترین پرونده رشوه‌خواری علیه یک بانک بزرگ کمک کرد.

 

تحقیقات آن‌ها همچنین نقش مهمی در انتخابات مالزی ایفا کرد و سلطه چند دهه حزب حاکم را لغو کرد و اتهامات جنایی علیه نجیب رزاق، نخست وزیر سابق مالزی را تشدید کرد.

 

جان پنوتی، چارلی کراونی و مارسی راس در کنار ویلیمون و تپیس دیگر تهیه‌کنندگان اجرایی کار خواهند بود و میچل یئو هم در کنار آن‌ها خواهد بود.

 

ویلیمون و تپیس در بیانیه‌ای اعلام کردند: در Westward ما به سمت داستان‌هایی کشیده می‌شویم که پیچیدگی روزگاری را که در آن زندگی می‌کنیم، با محوریت شخصیت‌های معمایی و شگفت‌انگیز منعکس می‌کنند. ما همچنین به دنبال توسعه راه‌های جدید برای تولید کار در یک چشم‌انداز سرگرمی هستیم. با در دست داشتن دیوید هنری هوانگ و SK Global در کنار ما، این پروژه به ما امکان می‌دهد هر دو را انجام دهیم.

 

پنوتی و کراونی هم در این باره گفته‌اند: اغراق کردن تأثیر فرهنگی این داستان در آسیا و سراسر جهان دشوار است، زیرا این سریال هم داستان طمع مالی و فریب است و هم یک طنز اجتماعی کمدی تاریک محسوب می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------