سید جواد هاشمی:‌ اگر فیلمم نفروشد در زندان همه را ملاقات می‌کنم



سید جواد هاشمی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
سید جواد هاشمی با انتقادی تند از مدیران تلویزیون در تصمیم‌گیری‌های دوگانه برای پخش تیزر گفت: با توجه به بدهی زیادی که دارم چاره‌ای جز اکران فیلم «شهر گربه‌ها» نبود و اگر این فیلم نفروشد احتمالا باید در زندان همه را ملاقات کنم. 

فیلم «شهر گربه‌ها» به کارگردانی سید جواد هاشمی که از امروز، سوم آذر راهی سینماها شده همین دو سه روز قبل پروانه نمایش گرفت و به همین دلیل فرصت تبلیغات پیش از اکران را از دست داد. این مسئله سبب گله‌مندی کارگردان فیلم شده، هر چند او از حمایت نکردن برخی دستگاه‌های دیگر هم انتقاد دارد.  

 

این کارگردان و بازیگر در گفت‌وگویی با ایسنا درباره اکران «شهر گربه‌ها» و اینکه چرا در این مقطع - با توجه به تماشاگران محدود در روزهای کرونایی - تصمیم گرفته یک فیلم کودک را در سینماها نمایش دهد؟ با لحنی جدی و گاهی آمیخته به طنزی تلخ بیان کرد:‌ واقعیت این است که چاره دیگری نداشتیم، شرایط ما آنقدر بغرنج شده که نمی‌توانستم کار دیگری جز اکران فیلم بکنم. در حال حاضر سه فیلم روی دستم مانده، «تورنا دو ۲»، «شهر گربه‌ها ۱» و «شهر گربه‌ها ۲» که در حال تدوین است. «شهر گربه‌ها۱» را مجبورم اکران کنم چون آنقدر بدهکاری دارم که باید به نحوی برای پرداخت آن‌ها اقدام کنم و پرداخت بدهی‌ها نیز منوط به این است که فیلم فروش خوبی داشته باشد و اگر نفروشد در زندان همه را ملاقات می‌کنم.

 

هاشمی درباره اینکه آیا با توجه به تلاش‌هایی که برای استفاده از ظرفیت حداکثری سینماها می‌َشود، پیش‌بینی‌ می‌کند که خانواده‌ها به همراه بچه‌های خود به سینما بروند؟ گفت: در شرایطی فعلی قائل به معجزه الهی هستیم و از خانواده‌ها می‌خواهم بدانند، همانطور که با فرزندان خود سفر می‌کنند و همانطور که الان در سالن‌های سینما به تعداد فراوان بچه می بینم، بهتر است فیلم‌های مخصوص بچه‌ها را هم تماشا کنند. البته «شهر گربه‌ها» فیلم خانواده است و مخاطب بزرگسال را هم در برمی‌گیرد. خیلی تلاش کردم فیلم طوری ساخت شود که هرکسی از ظن خود یار من شود. قطعا بخشی از مخاطب فیلم بچه‌ها هستند که اطمینان دارم از چهره‌ها و آهنگ‌های فیلم لذت می‌برند و بخشی هم خانواده‌ها هستند که ماجرای فیلم مورد توجه آن‌ها هم خواهد بود.

 

او در پاسخ به اینکه آیا برای تبلیغات شهری فیلم اقدامی انجام داده است؟ توضیح داد: فعلا فقط به دنیای مجازی اکتفا کرده‌ایم چون به اندازه کافی ضرر مالی کرده‌ام و همانطور که می‌دانید هزینه تبلیغات بیشتر از ۵۰۰ میلیون تومان می شود و برای برگشت این پول باید فیلم بیش از یک میلیارد تومان به فروش برسیم؛ به همین دلیل شرایط من بسیار بغرنج است که بخواهم چنین کاری انجام دهم و فکر می‌کنم به جای ناله بهتر است دعا کنیم مردم به تماشای فیلم‌ها بیایند.

 

کارگردان فیلم «آهوی پیشونی سفید» درباره هزینه‌های صرف شده برای فیلم گفت:‌ الان یک فیلم معمولی حداقل چهار تا پنج میلیارد تومان بودجه می‌خواهد و فیلم من الان با ۱۰ میلیارد تومان هم قابل تولید نیست چون آن قدر هزینه داشته که اصلا با رقمی کمتر امکان‌پذیر نیست، حداقل سه تا چهار میلیارد تومان بخش ویژوال خرج دارد و مسلم است که «شهر گربه‌ها» فیلمی گران است پس باید ۳۰ میلیارد تومان بفروشد که پول خود را درآورد، اما می‌دانیم که شرایط اینطور نیست. ما با عشق کار می‌کنیم ولی هیچ کس از بدنه سینما و مسئولان گذشته سینما، بابت ساخت فیلم در سینمای کودک که در فقر تولید به سر می‌برد، یک تشکر هم نکردند.

 

هاشمی در پاسخ به اینکه با توجه به سابقه همکاری زیاد با سریال‌های تلویزیون، آیا حمایت ویژه‌ای از فیلم او برای تبلیغ در این رسانه صورت نمی‌گیرد؟ بیان کرد: به نظرم (مدیران) تلویزیون باید جواب خدا را بدهند؛ اینکه از بودجه بیت‌المال فیلمی را تبلیغ می‌کنند که از وزارت ارشاد جمهوری اسلامی مجوز گرفته و فیلم دیگری را که آن هم از وزارت ارشاد جمهوری اسلامی مجوز گرفته، تبلیغ نمی کنند بی‌عدالتی است. خود من در فیلم «منصور» بازی کرده‌ام ولی چگونه جواب خدا را می‌دهند که برای یک فیلم از بودجه بیت‌المال صرف می‌کنند و به یک فیلم دیگر اصلا نگاه نمی‌کنند؟ من این مسئولان تصمیم‌گیرنده در این مورد را به خدا حواله می‌کنم.

 

سید جواد هاشمی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

«شهر گربه‌ها» فیلمی به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی سیدجواد هاشمی است که مهرماه امسال در سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان هم شرکت داشت.

 

در این فیلم امین زندگانی، یوسف تیموری، علیرضا خمسه، فرهاد آییش، نیوشا ضیغمی، امیرغفارمنش، میر طاهر مظلومی، الیکا عبدالرزاقی، مریم سعادت، رضا بنفشه‌خواه، داریوش موفق، محمدهادی عطایی، سعید بحرالعلومی، ایرج طایفه، علی شایانفر، فرزانه زهره‌وند، زنده یاد سانار نادری و داریوش پیرو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

در خلاصه داستان «شهر گربه‌ها» آمده است: گربه‌های گربستان به طمع رسیدن به آرزوهای خود قصد دارند با شرکت در مسابقه‌ای که دسیسه مشاور حاکم شهر گربه‌هاست، شرکت و به شهر گربه‌ها عزیمت کنند، غافل از اینکه حاکم به کمک تحقیقات و کشفیات گرفسور تصمیم دارد عمر آن‌ها را گرفته و به خودش اضافه کند. حاکم شهر گربه‌ها با این کار بیشتر از همه گربه‌ها عمر خواهد کرد، اما شنگول و گربه‌های دیگر با نقشه‌ای به کمک گرفسور که تحت فشارهای حاکم خسته شده است، سرانجام موفق می‌شوند عمرهای گرفته شده را از حاکم پس گرفته و به گربه‌ها بازگردانند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------