۷ فیلم ابرقهرمانی برتر سال ۲۰۲۱ از بدترین تا بهترین



فیلم ابرقهرمانی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
بعد از سال ۲۰۲۰، دنیای سینما واقعا به بازگشت چند ابرقهرمان نیاز داشت و خوشبختانه این همان چیزی بود که در سال ۲۰۲۱ محقق گردید و ما شاهد انتشار مجموعه‌ای از فیلم‌های ابرقهرمانی بودیم که نه‌ تنها توانستند مردم را به سمت سینماها بازگردانند، بلکه توانستند امیدبخش کسانی باشند که در زندگی‌شان به بارقه‌ای از امید نیاز دارند. 

درحالی‌که مارول بیشتر مشغول تولید و ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی است، دی ‌سی نیز از قافله جا نمانده و در حال تولید فیلم‌های ابرقهرمانی خوبی است که در آینده قطعا بهتر نیز خواهند شد.

 

در واقع واقعا مهم نیست که قهرمانان این‌گونه فیلم‌ها چند نفر را در فیلم‌هایشان نجات می‌دهند، چراکه در واقع آن‌ها بزرگ‌ترین منجیان استودیوهای خود هستند و بزرگ‌ترین کاری که می‌توانند انجام دهند بازگرداندن مردم به سینماهاست تا فروش فیلم‌ها افزایش پیدا کند. البته تمام فیلم‌های ابرقهرمانی که امسال منتشر شدند عالی و چشم‌گیر نبودند، اما لااقل همه آن‌ها سرگرم‌کننده بودند. حال می‌خواهیم به چند نمونه از این فیلم‌های ابرقهرمانی اشاره نماییم.

 

۷. ونوم: بگزارید کارنیج بیاید (Venom: Let There Be Carnage) 

فیلم ابرقهرمانی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

    کارگردان: اندی سرکیس

    بازیگران: تام هاردی، تام هالند

    تاریخ انتشار: ۲۰۲۱

    امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۱ از ۱۰

    امتیاز راتن تومیتوز: ۵۸ از ۱۰۰

 

قطعا اولین «ونوم» آن‌قدرها کاراکتر دوست‌داشتنی‌ای نبود، اما بسیاری از تماشاگران طبیعت تخیلی او و رابطه بین ادی براک (تام هاردی) و ونوم (تام هاردی) را جذاب می‌دانستند و از آن استقبال کردند. در فیلم «ونوم: بگزارید کارنیج بیاید» بیشتر به این رابطه پرداخته‌ شده است. گرچه کشمکش‌های بین این دو کاراکتر، خنده‌دار و اندکی نیز هوشمندانه هستند، اما مشاجره‌های مداوم بین آن‌ها می‌توانند برای مخاطب آزاردهنده باشند مخصوصا که این بحث‌وجدل‌ها برای مدت طولانی نیز ادامه دارد. علاوه‌براین، بدون استفاده از زیرنویس، دقیقا نمی‌توان متوجه شد که هرکدام از آن‌ها چه می‌گویند.

 

حضور وودی هرلسون در نقش کارنیج نقطه عطف این فیلم به‌ حساب می‌آید زیرا هرلسون توانست سطح فیلم را به نحو قابل‌توجهی بالا ببرد. بااین‌حال، ازآنجاکه کارنیج و نامزد شرورش، شریک (نائومی هریس)، مدام در حال خرابکاری هستند، به نظر می‌رسد که داستان فیلم، کم‌وبیش به سبک کمدی‌های عاشقانه ادی مورفی شبیه شده و وقت فیلم نیز بر سر همین مسایل هدر رفته است. نبرد نهایی بین ونوم و کارنیج فوق‌العاده هیجان‌انگیز است و از وجود سکانس‌های اکشنی با جلوه‌های ویژه بی‌نظیر بهره می‌برد، اما به نظر می‌رسد برای خلق چنین صحنه‌هایی خیلی دیر شده و تا فرارسیدن این سکانس، مخاطب فیلم واقعا خسته شده است. به‌ علاوه، زمان فیلم فقط یک ساعت و نیم است، بنابراین همه‌چیز خیلی سریع پیش می‌رود و مخاطب نمی‌تواند با فیلم ارتباط برقرار نماید. بنابراین هیچ‌ کدام از کاراکترهای جدید وقت کافی ندارند تا خودشان را به مخاطب بشناسانند.

 

۶. بیوه سیاه (Black Widow) 

فیلم ابرقهرمانی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

    کارگردان: کیت شورتلند

    بازیگران: اسکارلت جوهانسون، دیوید هاربر، ریچل وایس

    تاریخ انتشار: ۲۰۲۱

    امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۷ از ۱۰

    امتیاز راتن تومیتوز: ۷۹ از ۱۰۰

 

قرار بود که فیلم «بیوه سیاه» در سال ۲۰۲۰ منتشر شود. بااین‌حال، داستان آن به گونه ایست که انگار باید در سال ۲۰۱۶ اکران می‌شد. وقایع این فیلم درست پس از وقایع «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» اتفاق می‌افتد و در آن ناتاشا رومانوف (اسکارلت جوهانسون) در حال فرار از دولت ایالات‌متحده است. بااین‌حال، هنگامی‌که مشکلی برای خانواده‌اش پیش می‌آید، درگیر نقشه شومی می‌شود که گذشته تاریک او را برملا می‌کند.

 

فیلم «بیوه سیاه» باید خیلی پیش‌تر منتشر می‌شد و گرچه داستان و صحنه‌های فیلم چندان بد نیستند، اما می‌توانستند بهتر باشند. جوهانسون همانند هر فیلم دیگری در این نقش نیز عالی ظاهر می‌شود اما بازی‌اش تا حدودی تحت‌الشعاع معرفی خانواده‌اش قرارگرفته است. فلورانس پوگ در نقش یلنا صحنه را به دست گرفته، درحالی‌که ریچل وایز و دیوید هاربر نیز در نقش‌هایشان عالی ظاهر شدند. نقطه قوت این فیلم همبستگی بین این چهار نفر است که سبب شده فیلم از نظر احساسی در جایگاه خوبی قرارگیرد. متاسفانه، شخصیت شرور فیلم به همراه تسک مستر (اولگا کوریلنکو) کاملا ضعیف ظاهر می‌شوند. در واقع کل فیلم به‌ خودی‌ خود خوب است اما ازنظر استانداردهای مارول، در جایگاه خوبی قرار نمی‌گیرد. در دوره‌ای که در آن مارول در حال راه‌اندازی پروژه‌های گسترده‌ای با داستان‌های غنی است، «بیوه سیاه» همچون سفری به گذشته می‌نماید که تنها می‌توان لقب سرگرم‌کننده را به آن داد اما شاید در حد و اندازه‌های جوهانسون نباشد.

 

۵. جاودانگان (Eternals) 

فیلم ابرقهرمانی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

    کارگردان: کلوی ژائو

    بازیگران: جما چان، ریچارد مدن، لیا مک هیو

    تاریخ انتشار: ۲۰۲۱

    امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۸ از ۱۰

    امتیاز راتن تومیتوز: ۴۷ از ۱۰۰

 

منتقدان بسیاری فیلم «جاودانگان» را موردانتقاد قرار داده‌اند و بیان نموده‌اند که این فیلم هیچ جذابیتی برای مخاطبان نداشته، اما نمی‌توان گفت که این فیلم، بدترین فیلم سال ۲۰۲۱ مارول است. بزرگ‌ترین مشکلی که فیلم «جاودانگان» داشت این بود که می‌خواست همه‌چیز از داستان‌ها گرفته تا کاراکترها را در یک فیلم خلاصه نماید. این فیلم کاراکترهای بسیار زیادی داشت اما به مخاطب فرصتی نداد تا هر یک از این کاراکترها را خوب بشناسد و با داستانشان آشنا شود. برخی از کاراکترهای این فیلم شخصیت‌های فوق‌العاده‌ای بودند، مانند کینگو با بازی کمیل نانجیانی و سرسی با نقش‌آفرینی جما چان. بااین‌حال، مخاطبین فرصتی برای شناخت برخی دیگر از این کاراکترها مانند اسپرایت با نقش‌آفرینی لیا مک هیو و تینا با بازی آنجلینا جولی نداشتند و نتوانستند ارتباط خاصی با آن‌ها برقرار نمایند.

 

در این فیلم، سلستیال‌ها نیز توسط کارگردان فیلم، کلوئی ژائو معرفی شدند اما قطعا سوالات زیادی راجع به آن‌ها در ذهن مخاطبین به وجود آمد که بی‌پاسخ گذاشته شد. در واقع حوادث کوچک و بزرگ زیادی در طول این فیلم اتفاق افتاده که سبب گردیده فیلم تا حدی پیچیده و سنگین باشد. البته ژائو سعی خودش را کرد و سکانس‌هایی را خلق نمود که در دنیای سینمایی مارول، کاملا منحصربه‌فرد بودند تا حدی که می‌توان گفت «جاودانگان» از سبکی نوین بهره جسته که شبیه به آنچه در سایر فیلم‌های مارول شاهدش بودیم نیست. صحنه‌های اکشن فیلم هم کم‌وبیش معمولی هستند و برخی از سکانس‌های طنز نیز مانند سایر فیلم‌های مارول در این فیلم هم به چشم می‌خورد، اما داستان فیلم و آهنگ‌های مورد استفاده قرارگرفته خاص همین فیلم هستند.

 

۴. لیگ عدالت زگ اسنایدر (Zack Snyder’s Justice League) 

فیلم ابرقهرمانی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

    کارگردان: زک اسنایدر

    بازیگران: بن افلک، هنری کویل، ایمی آدامز

    تاریخ انتشار: ۲۰۲۱

    امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۱ از ۱۰

    امتیاز راتن تومیتوز: ۷۱ از ۱۰۰

 

از منظر فنی می‌توان گفت که فیلم «لیگ عدالت زک اسنایدر» به‌ نوعی اقتباس کارگردان از فیلم اصلی است، اما از سوی دیگر می‌توان آن را یک نسخه کاملا جدید از «لیگ عدالت» در نظر گرفت. درست است که مدت‌زمان این فیلم ۴ ساعت است اما در حقیقت، تمام جزئیات اضافه‌ شده باعث گردیده که «لیگ عدالت زک اسنایدر» باعث تحول برخی کاراکترها و ارائه تجربه‌ای کاملا جدید گردد. در این فیلم، به فلش (ازرا میلر) مسئولیت‌های بیشتری محول شده و او توانسته توانایی‌های خود را بسیار بیشتر از پیش نشان دهد و می‌توان گفت که کاراکتر سایبورگ با بازی ری فیشر، کاملا متحول شده تا حدی که ممکن است با خود بگویید شاید جاس ودون از فیشر متنفر بوده است.

 

در واقع برخی موضوعات سبب گردیدند که فیلم «لیگ عدالت» تا حدی گیج‌کننده باشد و شاید همین امر سبب شود تا زک اسنایدر به فکر ارائه نسخه‌ای کامل‌تر از این فیلم بیفتد. صحنه‌های اکشن «لیگ عدالت زک اسنایدر» اندکی وحشیانه‌تر و جذاب‌تر هستند و می‌توان گفت که در این فیلم کاراکترها فرصت بیشتری دارند تا خود را به مخاطب بشناسانند و جوک‌های بی‌مزه کمتری نیز در طول فیلم گفته می‌شود. البته هنوز هم برخی چیزهای نامعقول مانند استفاده از موسیقی‌ای نامتعارف و عجیب‌وغریب و استفاده بیش‌ازحد از صحنه‌های اسلوموشن به چشم می‌خورد، اما با همه این‌ها می‌توان گفت که «لیگ عدالت زک اسنایدر» نسبت به نسخه نوشته‌ شده توسط جاس ودون، یک سر و گردن بالاتر است.

 

حتی کاراکتر استپن ولف یا گرگ بیابان (کیارن هایندز) که یک کاراکتر شرور درجه چندم است، در این فیلم کاملا متحول شده و ارتقا پیداکرده است.

 

۳. شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) 

فیلم ابرقهرمانی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

    کارگردان: دستین دنیل کرتون

    بازیگران: سیمو لیو، منگر ژانگ، فالا چن

    تاریخ انتشار: ۲۰۲۱

    امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۵ از ۱۰

    امتیاز راتن تومیتوز: ۹۱ از ۱۰۰

 

در این فیلم شاهد سکانس‌های عالی و منحصربه‌فردی مملو از هنرهای رزمی هستیم. در واقع یکی از بهترین ویژگی‌های «شانگ چی و افسانه ده حلقه»، سکانس‌های اکشنی هستند که به زیبایی هرچه‌تمام‌تر توسط کارگردان فیلم، دستین دنیل کرتون به نمایش درآمده‌اند. این فیلم مملو از سکانس‌های پرهیجان و پرجوش‌وخروش مبارزه است که به نقطه عطفی برای فیلم بدل گردیده‌اند و سبب شده‌اند که مخاطبین به‌ شدت از فیلم راضی باشند. معمولا درگیری در اتوبوس که در این فیلم نیز مشهود است یکی از بهترین سکانس‌های مبارزه در بسیاری از فیلم‌های مارول است. علاوه بر این، «شانگ چی و افسانه ده حلقه»، از وجود کاراکترهای بسیار خوب و جذابی بهره می‌برد.

 

سیمو لیو یکی از بازیگران فوق‌العاده کارکشته‌ای است که توانسته شانگ چی را به یک کاراکتر عالی تبدیل نماید. آکوافینا نیز جزو بازیگران منحصربه‌فرد این فیلم به‌حساب می‌آید و در این فیلم توانسته نقش‌آفرینی بهتری نسبت به فیلم‌های قبلی‌اش داشته باشد. میشل یو و منگر ژانگ نیز جزو بازیگران پرطرفداری هستند که هر زمان که بر روی صحنه رفته‌اند خوش درخشیده‌اند. بااین‌حال، تونی لیانگ در نقش کاراکتر شرور، صحنه را از آن خودکرده است. او در نقش کاراکتر پیچیده‌ای باانگیزه‌های غیرقابل وصف به ایفای نقش می‌پردازد که آن‌قدر بدذات است که می‌تواند تهدید بزرگی به‌ حساب آید. صحنه‌های اکشن فیلم کم‌وبیش خوب هستند، اما نبردهای احساسی بین کاراکترها، جایگزین سرزمین‌های پر از هیولای ساخته‌وپرداخته شده با جلوه‌های ویژه کامپیوتری شده‌اند و تعداد این نبردها آن‌قدر زیاد است که پرداختن به هرکدام و خو گرفتن با داستان فیلم دشوار شده است. علاوه‌براین در برخی از سکانس‌ها، طنز نه‌ چندان چشم‌گیری به چشم می‌خورد که آن‌قدرها به چشم نمی‌آید. با تمام این‌ها می‌توان گفت که «شانگ چی و افسانه ده حلقه» یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ مارول به‌ حساب می‌آید.

 

۲. جوخه انتحار (The Suicide Squad) 

فیلم ابرقهرمانی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

    کارگردان: جیمز گان

    بازیگران: مارگو رابی، جان سینا، جای کورتنی

    تاریخ انتشار: ۲۰۲۱

    امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۲ از ۱۰

    امتیاز راتن تومیتوز: ۹۰ از ۱۰۰

 

«جوخه انتحار» یکی از بهترین فیلم‌های دنیای سینمایی DC به شمار می‌آید. این فیلم که کاملا یک سر و گردن از الباقی فیلم‌های ساخته‌ شده در این استودیو بالاتر است مملو از صحنه‌های خونین، خنده‌دار و طنز تلخ است. بااین‌حال، این فیلم هنوز هم ناگفته‌های زیادی دارد و همین موضوع دست کارگردان فیلم، جیمز گان را باز می‌گذارد تا بعدا بیشتر بر روی آن کار کند. هرکدام از کاراکترها در طول سفرشان، فراز و نشیب‌ها و لحظات احساسی خاص خود را تجربه می‌کنند و درست است که همه آن‌ها جزو تبهکاران هستند، اما می‌توان درک کرد که چرا کارهای شرورانه‌ای را انجام داده‌اند.

 

کاراکترهایی مانند کینگ شارک (با صدای سیلوستر استالونه) و پولکا دات من (دیوید دستمالچیان) جزو کاراکترهای دل‌رحم‌تر به‌ حساب می‌آید. مارگو رابی مثل همیشه عالی ظاهر شده و هارلی کوئین و جوئل کینامن در نقش ریک فلگ نیز بسیار بهتر از فیلم ۲۰۱۶ به ایفای نقش پرداخته‌اند. دانیلا ملچیور در نقش موش گیر یا رتکچر ۲ و جان سینا نیز در نقش پیس میکر یا صلح‌طلب، عالی ظاهر شده‌اند. جان سینا یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های خود را در این فیلم ارائه نموده و ادریس البا نیز در نقش خود، فوق‌العاده ظاهر شده است اما در این فیلم، کار خارق‌العاده یا جدیدی از او دیده نمی‌شود که مخاطب را شگفت‌زده کند. در جوخه انتحار، دسته‌ای از کاراکترها خیلی زود کشته می‌شوند و این امر را به مخاطب تلقین می‌کنند که هیچ‌کس در این فیلم در امنیت نیست.

 

باورش سخت است که فیلمی بااین‌همه هیاهو و ماجرا بتواند عملکرد خوبی داشته باشد اما گان توانسته همه موضوعات و کاراکترها را به‌ خوبی در جای خودشان قرار دهد. بنابراین امیدواریم که گان در آینده فیلم‌های کمیک بیشتری را خلق نماید.

 

۱. مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) 

فیلم ابرقهرمانی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

    کارگردان: جان واتس

    بازیگران: تام هالند، زندیا، جان فاورو

    تاریخ انتشار: ۲۰۲۱

    امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۸ از ۱۰

    امتیاز راتن تومیتوز: ۹۳ از ۱۰۰

 

«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» بهترین هدیه کریسمس امسال برای طرفداران مارول بود. این فیلم تمام انتظارات طرفداران سری فیلم‌های مرد عنکبوتی را برآورده نمود و توانست کاراکتر مرد عنکبوتی را باشکوه هر چه بیشتر به نمایش بگذارد. علی‌رغم حضور گسترده قهرمانان و تبهکاران و شرورهای پیشین، پیتر پارکر با نقش‌آفرینی تام هالند همچنان توانست صحنه را به دست بگیرد و کاراکتری منحصربه‌فرد را به مخاطب نشان دهد. علاوه‎براین، رابطه هالند و زندایا نیز فوق‌العاده عالی بود و توانست حس و حال بی‌نظیری به «راهی به خانه نیست» ببخشد.

 

هواداران نه‌ تنها به دلیل حضور شخصیت‌های محبوبی که نقشه‌ای نمادینی را بر عهده داشتند از این فیلم راضی بودند بلکه حضور کاراکترهایی همانند دکتر اختاپوس (آلفرد مولینا) و گابلین سبز (ویلم دافو) نیز توانست توجه بسیاری از آن‌ها را جلب نماید، چراکه این کاراکترها نسبت به آخرین باری که آن‌ها را بر صفحه‌نمایش تلویزیون خود مشاهده نمودیم به‌ شدت تغییر کرده بودند و شخصیتشان به نحو رضایت بخشی ارتقا پیداکرده بود.

 

در این فیلم یک سری اتفاقات روی می‌دهد که نمی‌خواهیم با گفتنشان داستان فیلم را اسپویل کنیم، اما پرده سوم فیلم پر از سکانس‌هایی است که چشم‌هایتان نمی‌توانند آن‌ها را باور کنند. این سکانس‌ها جزو همان دست صحنه‌های محبوبی هستند که شاید پیش‌تر، طرفداران حتی خوابش را هم نمی‌دیدند. البته این فیلم هم سرشار از ناگفته‌ها و طنزهای نامربوط است، اما بی‌شک می‌توان اذعان داشت که «راهی به خانه نیست» رضایت‌بخش‌ترین فیلم ابرقهرمانی سال ۲۰۲۱ دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------