آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

درخواست کارگردان «معمای شاه» از دولت روحانی




اخبارفرهنگی - سریال دهه‌ی‌ فجر تلویزیون مشکل مالی دارد
درخواست کارگردان «معمای شاه» از دولت روحانی

 محمدرضا ورزی که این روزها مشغول کارگردانی «معمای شاه» (سریال دهه‌ی فجر تلویزیون) است، از وضعیت بودجه‌ی سازمان صداوسیما گله‌مند است.

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال معمای شاه

 

این کارگردان که پروژه‌اش به خاطر کمبود بودجه مدتی است به شکل مقطعی متوقف شده است، در گفت‌وگویی با  ایسنا، خطاب به دولت دکتر حسن روحانی می‌گوید: از طرف همه همکارانم از دولت محترم خواستارم تا آنجا که مقدور است مطالبات صدا‌و‌سیما را تامین کند؛ چراکه پروژه‌های رسانه ملی که در شرایط فعلی به لحاظ فرهنگی در سطح کشور باید گام‌های موثری بردارد، دچار چالش شده‌اند و این امر اصلا به صلاح فضای فرهنگی کشورمان نیست.

این کارگردان خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار ماه است که عوامل ما در «معمای شاه» حقوقی دریافت نکرده‌اند؛ این در حالی است که خیلی‌ها فکر می‌کنند همه‌ی پول‌های تلویزیون این روزها به جیب «معمای شاه»‌ می‌رود! در حالی که اصلا این‌طور نیست و پروژه سخت مشکل مالی دارد.

او گفت: چهار ماه است که پروژه «معمای شاه» را با اعتبار خودمان جلو می‌بریم.

وی سپس با اشاره به توقف مقطعی سریال در حال تولید «معمای شاه»، یادآور شد: این سریال به شکل کامل متوقف نیست. «معمای شاه» به خاطر کمبود بودجه به نحوی پیش می‌رود که ما چند روز کار می‌کنیم ولی با بی‌پولی مواجه می‌شویم و مجبور می‌شویم کار را تعطیل کنیم. همین تعطیل کردن‌ها باعث شده که ما سه ماه از کار عقب بیفتیم. علاوه بر مشکلات مالی سازمان صدا‌و‌سیما، تعطیلی‌های مکرر هم موجب شده که پروژه ما مدام به تعطیلی بخورد و همین مساله سه ماه کار ما را عقب انداخته است؛ به عنوان مثال ما باید سه ماه پیش به شهرک سینمایی می‌رفتیم، اما همچنان در کاخ نیاوران هستیم!

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال معمای شاه

 معمای شاه

 ورزی در بخشی دیگر از این گفت‌و‌گو در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه با این شرایط فکر می‌کنید پخش «معمای شاه» به تعویق بیفتد؟ تصریح کرد: قطعا با این شرایط پخش این مجموعه به تعویق خواهد افتاد؛ چرا که به هر حال یک پروژه باید خوب تامین مالی شود تا به موقع به پخش برسد. این روزها مشکلات مالی نه تنها پروژه‌ی ما بلکه همه پروژه‌های سازمان صداوسیما را تحت‌الشعاع قرار داده است.

این کارگردان در عین حال تأکید کرد: خواهشم از دولت محترم این است که شرایط ما را در نظر بگیرند و زودتر مطالبات صدا‌و‌سیما را تامین کنند. دولت محترم نباید به این شرایط و حال و روز اصحاب رسانه راضی باشد. ما نمی‌گوییم همه پول تلویزیون را بدهند، بلکه حداقل بخشی از آن را تقبل کنند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال معمای شاه

 محمدرضا ورزی

ورزی در پایان اظهار کرد: اکنون با این شرایط سازمان صدا‌و‌سیما، بیشتر ناراحتی من برای قشری از عوامل است که واقعا به خاطر کمبود بودجه‌ی این روزهای صداوسیما، لنگ اجاره‌ خانه‌هایشان هستند و مشکلات شدید معیشتی برایشان به وجود آمده است.
 اخبار فرهنگی - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------