سرانه مصرف مرغ ۷ کیلوگرم کاهش یافت



قیمت مرغ،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی از احتمال تصویب قیمت ۶۸ تا ۷۰ هزار تومان هر کیلو مرغ برای مصرف کننده خبرداد.

به گزارش اقتصاد۲۴، قیمت مرغ پس اصلاحات اقتصادی دچار نوسانات شدیدی شد بطوری که افزایش قیمت مرغ موجب مداخله نهاد‌های مسئول برای کنترل آن شد.

 

گرانی این محصول در سال جاری باعث کاهش مصرف شد، اما دولت سعی دارد با حفظ وضعیت تولید قیمت مرغ را به ثبات برساند.

 

از سوی دیگر مرغداران به دلیل افزایش هزینه‌های تولید درخواست قیمت مرغ را دارند و طبق وعده دولت قرار است در نیمه دوم سال قیمت جدید مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شود.

 

‌حبیب اسدالله نژاد مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در گفتگو با اقتصاد ۲۴ در خصوص وضعیت تولید گفت: در ماه‌های اخیر تولید کنندگان مرغ توانسته اند علی رغم مشکلات و افزایش هزینه ها، روند تولید را افزایشی کنند.

 

اسدالله نژاد گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان مهر ماه بیش از ۱۱۳ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شود که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حدود ۵ درصد افزایش خواهد داشت.

 

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ادامه داد: در آبان ماه نیز طبق پیش بینی‌ها برآورد می‌شود جوجه ریزی بیش از ۱۲۰ میلیون قطعه انجام شود و با این حجم تولید نه تنها کمبودی در بازار عرضه مرغ نخواهد بود بلکه تولید کنندگان نگران تولید مازاد این محصول می‌باشند.

 

وی تصریح داشت: از امروز صاحبان واحد‌های تولیدی نگران فروش مرغ‌های تولید مازاد هستند و امیدوارند شرایط بازار طوری باشد که تمام مرغ‌های تولیدی جذب و فروخته شوند.

 

اسدالله نژاد با اشاره به اینکه این روز‌ها تقاضا در بازار مرغ رشد داشته است، گفت: سرانه مصرف مرغ در جهان ۱۷ کیلو گرم است در حالی که این رقم به ۳۳ کیلو گرم هر رسیده بود. اما با افزایش قیمت مرغ مصرف سرانه مرغ در کشور روند کاهشی گرفت.

 

این فعال صنعتی تأکید داشت: همزمان با کاهش قدرت خرید مردم، مصرف سرانه مرغ در کشور اُفت ۷ کیلو گرمی را داشت. اما انتظار می‌رود با توزیع کالابرگ الکترونیکی مصرف مرغ در کشور بالا برود.

 

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در پاسخ به این سوال که وضعیت قیمت مرغ در نیمه دوم سال چگونه خواهد بود، گفت: نامه نگاری‌ها در رابطه با افزایش قیمت مرغ انجام و نتایج آن اعلام شده است که بزودی تصویب قیمت جدید مرغ را اعلام می‌شود.

 

وی گفت: رایزنی با وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تعیین قیمت جدید مرغ ادامه دارد و تا کنون توافقی حاصل نشده است، اما انتظار می‌رود بزودی نرخ جدید مرغ تصویب و به تولید کننده و بازار مصرف اعلام شود چراکه مرغداران با قیمت فعلی دچار زیان شدید شده اند.

 

اسدالله نژاد ادامه داد: نظر کارشناسی قیمت جدید مرغ از سوی اتحادیه به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است و به محض جمع بندی این نظرات، قیمت جدید از سوی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ و اعلام می‌شود.

 

به گفته مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی؛ اتحادیه پیشنهاد قیمت جدید هر کیلو مرغ زنده  ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلو مرغ گرم در بازار را حدود ۶۸ تا ۷۰ هزار تومان اعلام کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------