بازی جدید ایرلاین‌ها با اعصاب مردم؛ لغو پروازها برای فرار از قیمت های مصوب



بلیط هواپیما،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
پس از اظهارات عجیب رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی، برخی شرکت‌های هواپیمایی وارد فاز کنسل کردن پروازها به دلیل نقص فنی، تحریم‌ها و ... شده‌اند.

به گزارش تسنیم، به‌نظر می‌رسد تبعات ابلاغ قیمت‌های جدید بلیت هواپیما با افزایش 29 درصدی از سوی سازمان هواپیمایی و به‌دنبال آن ابطال مجوز پرواز برخی شرکت‌های هواپیمایی به دلیل گرانفروشی همچنان ادامه دارد.

 

چهارشنبه شب گذشته بود که رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با طرح این ادعا که با جریمه ایرلاین‌ها گرانفروش، 30 هزار مسافر سرگردان می‌شوند، گفته بود: با تعیین قیمت، مردمی را که تا الآن با ماشین، قطار و اتوبوس مسافرت می‌کردند، به سمت هواپیما می‌آوریم!

 

موسوی در واکنش به ابطال مجوز پرواز برخی ایرلاین‌های متخلف در مسیرهای داخلی،‌ اظهار کرد: با این تصمیم سازمان هواپیمایی، حدود 30 هزار نفر از هموطنان در مسیر‌های داخلی ابطال و مسافران سرگردان می‌شوند. این اقدام سازمان هواپیمایی کشوری غیرقانونی بوده و نجام دستور سازمان هواپیمایی برای شرکت‌های هواپیمایی امکان‌پذیر نیست.

 

وی با بیان این‌که سازمان اجازه ورود به این حوزه -قیمت‌گذاری- را ندارد، گفت: «جذابیتی که صنعت هواپیمایی دارد برای مردم این است که خیلی سریع‌تر می‌رسند. الآن با فشار غیرقانونی به قیمت خیلی از مردمی را که تا الآن با ماشین، قطار و اتوبوس مسافرت می‌کردند به سمت هواپیما می‌آوریم، یعنی تقاضای کاذب برای این صنعت ایجاد کردیم.»

 

پس از این اظهارات، اتفاقات دیگری در حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور روی داد و آن لغو برخی پروازهای پرتقاضا از سوی شرکت‌های هواپیمایی به بهانه نقص فنی هواپیماست.

 

 در جدیدترین نمونه هواپیمایی ماهان با ارسال پیامک به مسافران پرواز تهران-مشهد از کنسل شدن این پرواز خبر داده است.

 

یکی از مسافران پرواز مذکور در این‌باره می‌گوید: حدود یکماه قبل بلیت پرواز مشهد هواپیمایی ماهان را با قیمت حدود یک میلیون تومان خریداری کردیم. این در حالی است که دیروز این شرکت با ارسال پیامکی از کنسل شدن پرواز خبر داد.

 

وی با اشاره به تماس با پشتیبانی هواپیمایی ماهان برای پیگیری این موضوع، افزود: یکی از کارکنان ماهان نقص فنی، تحریم‌ها و نداشتن هواپیما را دلیل لغو پرواز اعلام کرد.

 

وی در عین حال تصریح کرد: چگونه است که هواپیمای سایر کشورها در ایران تعمیر می‌شود، اما هواپیمای شرکت‌های داخلی را نمی‌توانیم تعمیر کنیم و چند روز مانده به پرواز آنرا به راحتی کنسل می‌کنند.

 

به گزارش تسنیم، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری هفته گذشته پس از نامه‌نگاری با 10 ایرلاین و اعلام ابطال مجوز پرواز آنها به دلیل گرانفروشی گفته بود: آن چیزی که در این حوزه چالش  ایجاد کرده حاشیه‌ها در بازار فروش بلیت هواپیماست که عمدتاً​ در فضای مجازی اتفاق می‌افتد.

 

حسن خوشخو با اشاره به این‌که محدودیت پروازی برای شرکت‌های هواپیمایی -متخلف- قطعاً​ عرضه‌ را محدود می‌کند،‌بیان کرد: لاجرم بایستی یک اقدامی را انجام می‌دادیم که بتوانیم تنظیم‌گری را در فعالیت شرکت‌های هواپیمایی ایجاد کنیم و طبیعتاً هر محدودیتی ممکن است چالش‌های خودش را داشته باشد.

 

وی تاکید کرد: عرضه و تقاضا در حمل‌ونقل هوایی تناسب ندارد؛ باید قبول کنیم میزان عرضه‌ در حمل و نقل هوایی با توجه به نیاز‌های روز افزون جامعه متناسب نیست و این چالشی را برای ماست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------