چک های تضمینی بانکی جدید، قابل ظهرنویسی و انتقال به غیر نخواهد بود



اخبار,اخبار اقتصادی,جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی

شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه در جلسه روز شنبه، موضوعات مرتبط با کلیات منابع و مصارف بودجه سال 1398 کل کشور را با تاکید بر توجه به نیازهای مردم به ویژه اقشار کم درآمد ، بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه که با حضور رؤسای قوای مقننه و قضاییه و به ریاست حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی تشکیل شد، مباحث پیرامون بودجه سال 98 با سه رویکرد اصلی، اطمینان از تامین کالاهای اساسی مردم با ارز دولتی ، اصلاح و افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان و حمایت از تولید و اشتغال و تکمیل طرح‌های نیمه تمام با مشارکت مردم و بخش خصوصی پیگیری شد.

 

شورای عالی هماهنگی اقتصادی همچنین دراین جلسه تصویب کرد که چک های تضمینی بانکی جدید، قابل ظهر نویسی و انتقال به غیر نباشند.

 

بر اساس این مصوبه، با هدف افزایش شفافیت در مبادلات بانکی و مبارزه با پولشویی، مقرر گردید که در چک‌های تضمینی جدید بانکی نام ذی نفع به همراه کد ملی متقاضی درج شود و قابل انتقال به دیگری نباشد.

 

این تصمیم می تواند به شفافیت بیشتر و مبارزه با پولشویی کمک کند و گردش مالی درست و شفاف و هدف‌گیری نقدینگی کشور در جهت تولید ارزش شکل بگیرد.

 

در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی همچنین برای نقد کردن چک‌های موجود یک فرصت یکماهه در نظر گرفته شد و انتقال این چک ها به غیر، اعتبار نخواهد داشت و از بانک مرکزی خواسته شد که دستورالعمل اجرایی این مصوبه را به بانک‌ها ابلاغ نماید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------