کارکنان شرکت «اکسون موبیل» به عراق بازمی‌گردند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دو مسئول عراقی می‌گویند که مقرر شده است کارکنان شرکت اکسون، یکشنبه آتی (12 خرداد ماه) کار خود را در میادین نفتی عراق آغاز کنند.

به گزارش فارس، شرکت «اکسون موبیل» آمریکا 25 اردیبهشت اعلام کرد که این شرکت کارمندان خود را از استان «بصره» عراق خارج کرده است.

 

یک کارمند عراقی حاضر در این شرکت گفت که این شرکت اعلام کرد که «از ترس حمله به کارمندانش، آنان را از استان بصره خارج کرده است».

 

این اقدام شرکت آمریکایی در راستای سیاستهای آمریکا برای ناامن جلوه دادن عراق و به تبع آن متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به حمله به نیروهای آمریکایی صورت گرفته بود.

 

دو مسئول عراقی اما امروز جمعه اعلام کردند که قرار است کارکنان این شرکت مجددا فعالیت خود را در عراق آغاز کنند.

 

این مسئولان به خبرگزاری «رویترز» گفته‌اند که مقرر شده است کارکنان شرکت اکسون، یکشنبه آتی (12 خرداد ماه) کار خود را در میادین نفتی عراق آغاز کنند.

 

در همین ارتباط، پایگاه خبری «بغداد الیوم» به نقل از رسانه‌ها گزارش داد که کارکنان اکسون موبایل پس از اطمینان‌بخشی از سوی وزارت نفت عراق کار خود را از سر خواهند گرفت.

 

این پایگاه اعلام کرد که اکسون موبایل از پلیس و ارتش عراق خواسته است که به صورت فوق‌العاده، امنیت آنان را تأمین کند.

 

اکسون موبایل 29 اردیبهشت همه کارکنان خارجی خود را از میدان نفتی «غرب القرنه» در عراق خارج و به دبی در امارات عربی متحده انتقال داد.

 

«ثامر الغضبان» وزیر نفت عراق در همان روز اعلام کرد که خروج کارکنان این شرکت آمریکایی، «مسئله غیر قابل پذیرش و غیر موجه است و به خاطر عوامل سیاسیِ مربوط به تنشهای منطقه صورت گرفته، نه مسائل امنیتی».

 

الغضبان همچنین گفته بود که وزارت نفت عراق به این شرکت نامه زده و تأکید کرده بود که کارکنان اکسون باید به خاطر قرارداد طولانی مدت خود با دولت عراق، به کار خود بازگردند.

 

پیش از این اقدام اکسون، وزارت خارجه آمریکا از کارکنان غیر ضروری خود در بغداد و کنسولگری واشنگتن در اربیل خواسته بود که عراق را ترک کنند.

 

پیش از این رخدادها، روزنامه «العرب» گزارش داده بود که آمریکا به عراق پیشنهاد داده که در صورت عقد قرارداد با اکسون، معافیتهای بغداد از تحریمهای جمهوری اسلامی ایران را تمدید خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------