نحوه پرداخت اقساط در طرح خانه‌دار شدن کارمندان دولت مشخص شد



اخبار,اخبار اقتصادی, طرح خانه دار شدن کارمندان دولت

در نشست صاحبنظران حوزه مسکن در وزارت راه و شهرسازی جزییات طرح خانه دار شدن کارمندان دولت بررسی و چگونگی نحوه دریافت اقساط از کارمندان و تحویل واحدها مشخص شد.

به گزارش خبرانلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس فرهادیه مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن در خصوص اهداف طرح تام کاد گفته است: کمک به تامین مسکن کارکنان فاقد مسکن در دستگاههای دولتی از اهداف کلان این طرح است.

 

به گفته وی متولی اصلی طرح دولت است و دستگاه ها و نهادهای دولتی متقاضی احداث مسکن موظف به تامین زمین برای کارکنان خود در این طرح هستند.

 

در این طرح، سازنده، پیمانکار یا انبوه ساز واجد شرایط از بخشی خصوصی است که توسط دستگاه واگذارکننده زمین برای احداث پروژه انتخاب می شود.

 

بر اساس اعلام معاونت مسکن وزارت راه وشهرسازی ویژگی های طرح شاملِ تامین هزینه آماده سازی زمین و اخذ پروانه از محل آورده اولیه متقاضیان در اقساط پنج ساله است. همچنین تامین کل هزینه ساخت توسط شریک سازنده، و پرداخت قیمت عرصه یا عرصه و اعیان در اقساط ۲۰ ساله از دیگر ویژگی های این طرح است. اتمام ساخت در این طرح حداکثر دو سال پیش بینی شده است.

 

به گفته فرهادیه چهارگزینه اولیه برای اجرای طرح پیش بینی شده است که شاملِ تقسیط کامل و ترکیب نقد و اقساط است. در تقسیط کامل با کسر ۲۰ درصد حقوق ماهیانه ابتدا هزینه اعیان و سپس هزینه عرصه مستهلک می شود. همچنین در ترکیب نقد و اقساط با کسر ۲۰ درصد حقوق ماهیانه نیز ابتدا هزینه اعیان (ساخت) و سپس عرصه مستهلک می شود.

 

بنابراین طرح، در تقسیط کامل با کسر ۴۰ درصد حقوق ماهیانه نیز هزینه اعیان (ساخت) و عرصه همزمان مستهلک خواهد شد و در ترکیب نقد و اقساط با کسر ۴۰ درصد حقوق ماهیانه نیز هزنیه اعیان (ساخت) و عرصه همزمان مستهلک می‌شود.

 

وی چرخه کلی دریافت و اقساط و تحویل واحدها در این نشست را نیز تشریح کرد.در این نشست نیز محمدهاشم بت شکن مدیرعامل اسبق بانک مسکن اعلام کرد: در نظر گرفتن پیوست تامین مالی برای طرح تام فاز و تام کاد ضروری است. درغیر اینصورت به نظر می رسد اجرای این طرح، موفقیت آمیز نباشد.

 

فردین یزدانی یکی دیگر از کارشناسان حوزه مسکن که در نشست فوق حاضر شد، گفت: سال گذشته رکود مسکن را تجربه کردیم و درعین حال شاهد بودیم که سازندگان سود اقتصادی نداشتند. درعین حال، در شرایط فعلی اگر به سازنده ها بگوییم که بدون تامین مالی وارد موضوع شوند عملاً با عدم استقبال سازندگان مواجه خواهیم بود.

 

وی افزود: طرح های ارایه شده پیوست های کسب و کار می خواهد و در غیر اینصورت، موفقیت آمیزنخواهند بود.عباس فرهادیه هفته گذشته به ایرنا گفته بود که جزییات طرح خانه دار شدن کارمندان دولت تا یک ماه آینده تصویب می شود.

 

رئیس جمهوری در مراسم بهره برداری از ترمینال گالری سلام فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام کرد که طرحی در دولت در حال بررسی است که بر اساس آن کارمندان دولت از روز نخست استخدام با اختصاص بخش کمی از حقوق خود تا ۱۰ سال پس از استخدام صاحب خانه خواهند شد و مراحل آماه سازی و تکمیل این طرح در دست بررسی است تا جوانان در ابتدای شروع کار خود دغدغه مسکن نداشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------