آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

واکنش وزیر صمت به گزارش خام‌فروشی سنگ آهن: سیاست‌های کلی دولت جلوگیری از خام فروشی است



اخبار,اخبار اقتصادی,رضا رحمانی
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست‌های کلی دولت و کشور جلوگیری از خام فروشی در همه عرصه‌ها بوده و از سوی دیگر یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی طرح ایجاد توازن در زنجیره فولاد از سنگ آهن تا مقاطع و محصولات است.

به گزارش تسنیم، رضا رحمانی عصر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که تا به امروز چندین مرحله ریل تحویل دولت شده و شاید این سوال مطرح شود که شاید این نوع ریل نیز همانند ریل‌های قبلی است اظهار داشت: ریل‌هایی که امروز برای پروژه راه آهن بستان آباد-تبریز بارگیری و ارسال شد ریل‌های پرسرعت بوده که تولید انبوه آن آغاز شد.

 

وی افزود: مسئله توسعه تولید محصولاتی همچون ریل ملی همچنان ادامه دارد و قطعا در سال‌های آینده نیز محصولات جدیدی از این نوع محصول تولید می‌شود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص کمبود سنگ آهن در کشور و جلوگیری از خام فروشی، تصریح کرد: گزارشی که در ماه‌های اخیر در مورد خام فروشی سنگ آهن منتشر شد گزارش دقیقی نبود و شاید با اهل فن مشورتی صورت نگرفته بود و قطعا می‌شد گزارشی واقعی ارائه می‌کردند چرا که شان مردم ایجاب می‌کند مطالب به شکلی صحیح منتقل شود.

 

وی عنوان کرد: حدود دو سال قبل 22 میلیون تن سنگ آهن صادر می‌شد، در سال 1397 این عدد به زیر 8 میلیون تن رسید که نشان دهنده جهت‌گیری کشور در جلوگیری از خام فروشی و توجه به صنایع داخلی است، البته در شرایط فعلی نمی‌توان صادرات سنگ آهن را به صفر رساند چرا که بخشی از واحدهای تولیدی در صنعت فولاد قراردادهای توسعه‌ای داشته و نیازمند تجهیزات جدید هستند و الزاما باید ارز مورد نیاز خود را تامین کنند.

 

رحمانی خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلی دولت و کشور جلوگیری از خام فروشی در همه عرصه‌ها بوده و از سوی دیگر یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی طرح ایجاد توازن در زنجیره فولاد از سنگ آهن تا مقاطع و محصولات است و در این دوره میزان کمی به تولید اضافه شده اما مهم متوازن شدن این زنجیره است.

 

وی اظهار داشت: در گذشته گلوگاه‌هایی وجود داشت که سبب افزایش خام فروشی می‌شود اما در دو سال اخیر به این مهم توجه جدی شد و در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی پیگیری می‌شود و در سال‌های آینده با این روند شاهد ایجاد زنجیره متوازن در حوزه فولاد خواهیم بود.

 

وزیر صمت، صنعت فولاد را صنعتی بومی دانست و گفت: در سال گذشته کشورهایی همچون ایتالیا و فرانسه را پشت سرنهاده و به رتبه دهم جهان در تولید فولاد خام رسیدیم که نشان دهنده جهت گیری صحیح و پرشتاب کشور بوده و نوید این مسئله را خواهیم داد که در صنعت فولاد در مواردی خاص همچون تولید الکترود نیز در کشور تولید می‌شود و به خودکفایی خواهیم رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------