آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

کاهش تنش بین ایران و آمریکا بورس های جهان را سبزپوش کرد



اخبار,اخبار اقتصادی,بورس های جهان
در حالی که کاهش تنش بین ایران و آمریکا موجب شده تا سرمایه گذاران بار دیگر روی چشم انداز رشد اقتصاد جهانی به ویژه در بخش فن آوری متمرکز شوند، شاخص های بورس در بازارهای جهانی روز جمعه شاهد رکورد شکنی بود.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که کاهش تنش بین ایران و آمریکا موجب شده تا سرمایه گذاران بار دیگر روی چشم انداز رشد اقتصاد جهانی به ویژه در بخش فن آوری متمرکز شوند، شاخص های بورس در بازارهای جهانی روز جمعه شاهد رکورد شکنی بود.

 

شاخص جهانی ام اس سی آی که نشان دهنده وضعیت بورس های 49 کشور جهان است، رشد بی سابقه ای را شاهد بود و به بالاترین رقم خود رسید. ارزش شاخص ام اس سی آی در منطقه آسیا به استثنای ژاپن نیز شاهد رشد 0.18 درصدی بود.

 

همچنین شاخص نیکی ژاپن امروز را با 0.34 درصد رشد آغاز کرده، در حالی که شاخص بورس استرالیا با 0.7 درصد رشد به رقمی بی سابقه رسیده است. ارزش سهام در بازار بورس چین تغییر اندکی را شاهد بود.

 

رشد شاخص ها در بازار آسیا پس از ان اتفاق افتاد که شاخص بورس منطقه ای استوکس 600 در اروپا و سه شاخص عمده بورس وال استریت افزایش بی سابقه ای را پشت سر گذاشتند.

 

شاخص اس اند پی 500 شدی 0.67 درصدی داشت و بخش فن اوری این شاخص جهش بیش از یک درصدی را شاهد بود. ارزش سهام شرکت اپل نیز به لطف خبرهای مثبت از میزان فروش گوشی های آیفون در بازار چین رشدی 2.1 درصدی را تجربه کرد. میزان فروش گوشی های شرکت اپل در چین در ماه دسامبر بیش از 18 درصد نسبت به سال گذشته رشد نشان می دهد.

 

بازارها در مجموع واکنش مثبتی به خبرها در مورد سفر لیو هه، مذاکره کننده ارشد چینی به واشنگتن جهت امضای فاز نخست توافق تجاری بین دو کشور در هفته آینده نشان داده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------