قرنطینه دلار به خاطر کرونا



اخبار,اخبار اقتصادی,دلار
بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد دلارهای مشکوک به آلودگی به ویروس کرونا را قرنطینه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، یکی از سخنگویان بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد دلارهایی که از کشورهای آسیایی وارد آمریکا شوند پیش از ورود به چرخه پولی این کشور به مدت لازم قرنطینه خواهند شد که این میزان بسته به آلودگی احتمالی اسکناس ها بین هفت تا ۱۰ روز به طول خواهد انجامید. این سیاست جدید از روز بیست و دوم فوریه امسال اجرایی شده است.

 

در حال حاضر بیش از ۱۰۲ هزار نفر در سراسر جهان مبتلا به کووید-۱۹ شده‌اند و شمار قربانیان از ۳۲۰۰ نفر گذشته است. در آمریکا تاکنون دست کم ۱۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند و در برخی از ایالت‌های آمریکا نظیر کالیفرنیا و نیویورک حالت اضطراری اعلام شده است.   

 

پیش از این سازمان بهداشت جهانی با ابراز نگرانی از انتشار کووید-۱۹ از طریق اسکناس خواسته بود تا حد امکان روش های پرداخت الکترونیکی جایگزین استفاده از وجه نقد شود.  

 

دلار به عنوان مهم ترین ارز جهانی دارای گردش بسیار بالایی است وتخمین زده می شود اکنون حدود ۱.۷۵ تریلیون دلار به شکل نقد در سراسر جهان مورد مبادله قرار گیرد. طبق اعلام بانک مرکزی آمریکا، بیشترین گردش دلار در کشورهای آسیایی انجام می گیرد.  

 

در سال ۲۰۱۴ نیز یک تحقیق در دانشگاه نیویورک اعلام کرده بود که حدود ۳۰۰۰ نوع باکتری در اسکناس‌ها می‌توانند رشد کنند که برخی از آن‌ها قدرت بیماری زایی در انسان ها را دارند.  

 

بانک مرکزی آمریکا تنها بانکی نیست که تصمیم به نابودی ویروس کرونا بر روی اسکناس ها را می گیرد، پیش از این نیز بانک های مرکزی چین و کره جنوبی از ضد عفونی کردن اسکناس ها پیش از ورود آن ها به چرخه پولی خبر داده بودند.  

 

در حال حاضر ۱۲ دفتر منطقه ای فدرال رزرو در آمریکا زیرساخت های لازم قرنطینه کردن اسکناس های دلار را ایجاد کرده‌اند. به طور متوسط روزانه ۳۴ میلیارد دلار اسکناس توسط بانک مرکزی آمریکا چاپ و روانه بازار می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------