آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران

همزمان با انتشار گزارش‌ها از انفجار در اصفهان، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است که قیمت نفت ۴ درصد افزایش پیدا کرده است. به…

شوک شدید به بازار نفت/ توافق ترامپ و ولیعهد سعودی بر سر کاهش 15میلیون بشکه نفت روزانه



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت نفت
قیمت‌های نفت عصر امروز، پنج‌شنبه به دنبال مصاحبه ترامپ با سی‌ان‌بی‌سی که گفت با روسیه و عربستان صحبت کرده است تا فشار بر بازار نفت را کاهش دهند، سر به فلک کشید.

خبرآنلاین نوشت: رضا زندی خبرنگار حوزه انرژی لحظاتی پیش از افزایش 10 دلاری هربشگه قیمت نفت برنت خبر داد.

 

وی اطلاعات خود را در دو پست توییتری منتشر کرد و نوشت:

 

پس از مکالمه ترامپ و ولیعهد عربستان، ترامپ ابتدا از کاهش ١٠ میلیون بشکه ای نفت در بازار و بعد از ١٥ دقیقه از کاهش ١٥ میلیون بشکه ای نفت خبر داد.

 

▫️پادشاهی سعودی خواهان برگزاری نشست اوپک پلاس و گروه دیگری از کشورها برای دستیابی به یک راه حل عادلانه به منظور ایجاد ثبات در بازار شد.

 

▫️قیمت نفت پس از رشد ١٠ دلاری و ثبت ٣٢ دلار در هر بشکه حالا بین ٢٨ تا ٣٠ دلار در نوسان است.

 

▫️این فعلا یک شوک به بازار نفت است. باید دید تقاضا به کدام سو می رود.

 

عربستان خواستار نشست فوری اوپک شد

خبرگزاری واس عربستان شامگاه پنجشنبه گزارش داد که عربستان خواستار نشست فوری کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر کشورهای نفتی شده است.

 

به گزارش ایرنا، دولت ریاض این درخواست را با هدف رسیدن کشورهای نفتی به یک توافق عادلانه در حوزه نفت ارائه کرده است.

 

خبرگزاری عربستان اعلام کرد که درخواست سعودی برای برگزاری این نشست، در راستای تلاش دولت ریاض برای حمایت از اقتصاد جهانی و در پاسخ به درخواست رییس جمهوری آمریکا صورت گرفته است.

 

درخواست عربستان برای نشست فوری اوپک و دیکر گشورهای نفتی پس از آن روی می‌دهد که دقایقی پیش "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا در خصوص شرایط جاری بازار نفت با "محمد بن سلمان" تلفنی گفت وگو کرد.

 

وی در این باره گفت با ولیعهد عربستان که پیشتر با "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه صحبت کرده بود، گفت وگو وابراز امیدواری کرد که ریاض و مسکو تولیدات نفت خود را کاهش دهند.

 

درخواست ترامپ از بن سلمان پس از آن روی می‌دهد که شرکت نفتی آرامکو عربستان روز پنجشنبه با وجود تقاضای کم در پی شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که صادرات خود را به طور بی‌سابقه‌ای افزوده و در یک روز به ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رسانده است.

 

همچنین روز چهارشنبه یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته است که عربستان اخیرا با تولید بی‌سابقه نفت خود، آن را تا سقف ۱۲ میلیون بشکه در روز افزایش داده بود.

 

قیمت نفت خام پس از عدم توافق اوپک با روسیه و کاهش قیمت‌ها توسط عربستان، بزرگ‌ترین سقوط قیمت را در نزدیک به ۳۰ سال گذشته تجربه کرد.

 

بنابر ارزیابی متخصصان، حتی در صورت پایان یافتن جنگ قیمت بین عربستان و روسیه باز هم بهای نفت به دلیل شوک ناشی از شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی افزایش نخواهد یافت و جهان شاهد کاهش ۲۰ درصدی تقاضا برای نفت خام خواهد بود.

 

جهش ۲۰ درصدی قیمت نفت 

مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌س نوشت:، عصر پنج‌شنبه به دنبال مصاحبه ترامپ با سی‌ان‌بی‌سی که گفت با روسیه و عربستان صحبت کرده است تا فشار بر بازار نفت را کاهش دهند، قیمت‌های نفت سر به فلک کشید.

 

تا ساعت ۲۱:۵۸ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت خام ۱۹.۷۳ درصدی یا ۴.۸۸ دلار جهش کرد و به ۲۹.۶۲ دلار رسید.

 

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی ۲۱.۵۲ درصد یا ۴.۳۷ دلار جهش کرد و به ۲۴.۶۸ دلار رسید.

 

ترامپ روز پنج‌شنبه در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت که روز گذشته با رئیس‌جمهور پوتین و ولیعهد عربستان سعودی صحبت کرده است و انتظار دارد آنها اعلام کنند که تولید خود را ۱۰ تا ۱۵ میلیون بشکه کاهش خواهند داد.

 

ترامپ سپس در توئیتی نوشت: کاهش تولید نفت برای صنعت نفت و گاز عالی خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------