آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

آغاز پرداخت وام کرونا به مشاغل آسیب دیده از اوایل خرداد 99



اخبار,اخبار اقتصادی,مدیرکل سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار
مدیرکل سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار از ثبت نام دریافت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا خبر داد.

به گزارش تسنیم، "علاالدین ازوجی" به فعالیت سامانه "کارا" در خصوص ارائه تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: مبلغ 50 هزار میلیارد تومان به مشاغل آسیب دیده از کرونا تخصیص یافته است و تاکنون 18 هزار کارفرما و فعالان اقتصادی برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند.

 

مدیرکل سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار با بیان اینکه ثبت نام در سامانه "کارا" از روز چهارشنبه آغاز شده است، افزود: محدودیتی برای دریافت این تسهیلات وجود ندارد.

 

او گفت: کسانیکه از پنج شنبه گذشته تاکنون پیامک دریافت نکرده اند دلیلی برای مشمول نبودن نخواهد بود.

 

ازوجی گفت: اطلاعات دریافتی از دستگاههای اجرایی تا هفته آینده تکمیل می شود.

 

او گفت: 13 عنوان شغل و فعالیت اقتصادی در سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir بارگزاری شده است و همه صاحبان این مشاغل و زیر مجموعه های آن می توانند برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.

 

مدیرکل سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار گفت: نزدیک به 3 میلیون شاغل بیمه شده در بیش از یک میلیون واحد اقتصادی آسیب دیده مشغول به کار بوده‌اند که در صورت تأیید اطلاعات و استمرار اشتغال، به ازای هر نفر بیمه شده 12 میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد. در واحد‌هایی که به اجبار تعطیل شده باشند این رقم 16 میلیون تومان خواهد بود.

 

او به دو اصل اساسی برای پرداخت وام به بنگاه هایی که از کرونا خسارت دیده اند اشاره کرد و گفت: نیروی کار کارگاههای اقتصادی نباید اخراج شده باشند و بیمه بوده باشند.

 

ازوجی زمان پرداخت های حمایتی را از اوایل خرداد اعلام کرد و گفت: زمان بازپرداخت آن از اوایل مهرماه آغاز می شود و دو سال طول خواهد کشید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------