افزایش قیمت نفت با چشم انداز بهبود تقاضا در بازارهای جهانی/ قیمت جهانی نفت تابستان امسال به 80 دلار می‌رسد



قیمت نفت،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
قیمت نفت در بازارهای جهانی با چشم انداز بهبود تقاضا در ماه‌های آینده، افزایش یافت.

به گزارش فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت خام با پیش بینی افزایش تقاضا در ماه‌های پیش رو افزایش یافت و حتی نگرانی‌ها از شیوع گسترده ویروس کرونا در هند نیز مانع افزایش قیمت نشد.

 

امروز قیمت نفت برنت با 40 سنت افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 67.67 دلار به فروش رفت. قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم رشد 37 سنتی داشت و به قیمت 64.23 دلار معامله شد.

 

خبرگزاری رویترز نوشت: قیمت نفت خام امروز پنجشنبه تحت تأثیر پیش بینی‌ تقاضای شارپی در تابستان و بهبود تقاضا در ماه‌های آینده علیرغم شیوع گسترده بیماری کووید 19 در هند، ژاپن و برزیل افزایش یافت.

 

سازمان کشورهای صادرکننده نفت، به همراه همپیمانان غیراوپکی به دنبال افزایش عرضه نفت در بازار هستند. آنها می‌خواهند طرح کاهش تولید نفت را تا حدودی از ماه می تا جولای تعدیل کنند.

 

پیش از این اوپک پیش بینی کرده بود که در سال 2021 تقاضا برای نفت خام روزانه 6 میلیون بشکه افزایش یابد. همچنین این سازمان انتظار دارد که ذخایر جهانی نفت در ماه جولای به 2.95 میلیارد بشکه برسد که از میانگین فاصله سال‌های 2015 تا 2019 پایین‌تر است. ظاهرا «طرح کاهش تولید نفت» که چند سالی است توسط کشورهای موسوم به اوپک پلاس اجرا می‌شود بر کاهش ذخایر نفت جهانی تأثیر گذاشته است.

 

در این میان سیتی گروپ هم اعلام کرده ذخایر فعلی نفت جهانی نشان می‌دهد که بازار به نقطه تعادلی خود نزدیک شده است. بانک سیتی گروپ همچنین انتظار دارد که برنامه واکسیناسیون در شمال آفریقا و اروپا باعث افزایش تقاضا بشود و در ماه‌های تابستان رکورد تاریخی 101.5 میلیون بشکه در روز را ثبت کند. این در حالی است که قرنطینه خانگی در هند و برزیل تا حدودی این افزایش تقاضا را کمتر می‌کند.

 

***

 

قیمت جهانی نفت تابستان امسال به 80 دلار می‌رسد

گلدمن ساچز پیش بینی کرده که طی 6 ماه آینده تقاضای برای نفت جهش زیادی خواهد کرد و قیمت را افزایش می‌دهد.

 

ساچز اعلام می‌کند افزایش تقاضا عمدتاً به دلیل بالا رفتن سفرها در ایام تابستان و نیز افزایش واکسیناسیون در اروپا اتفاق می‌افتد که بزرگ‌ترین جهش تقاضا را با 5.2 میلیون بشکه در روز طی 6 ماه آینده به ثبت می‌رساند.

 

گلدمن ساچز می‌افزاید: قیمت نفت در تابستان امسال به 80 دلار در بشکه می‌رسد که دلیل عمده آن افزایش تقاضا در بازارهای جهانی است.

 

اوایل ماه جاری گلدمن ساچز اعلام کرده بود که با توجه به افزایش تقاضای نفت لازم است کشورهای موسوم به اوپک پلاس 2 میلیون بشکه در روز به بازار در سه ماهه سوم بیشتر تزریق کنند.

 

اوایل آوریل هم اینوست منت بانک، اعلام کرده بود که ذخایر نفت باید تا پاییز 2021 به تعادل برسد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------