آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

۱۴ ماه یارانه نقدی پرداخت نمی‌شود/ چقدر از اقساط وام کرونا باقی مانده است؟



یارانه،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
۲۱ میلیون خانوار مرحله اول و هفت میلیون خانوار مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کرده‌اند. چقدر از این اقساط باقی مانده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در بهار پارسال دولت برای حمایت از خانوارها در دوره کرونا پرداخت وام یک میلیون تومانی کرونا را در دستور کار قرار داد.

 

در اولین مرحله از پرداخت وام کرونا ۲۱ میلیون سرپرست خانوار گفتند که به این وام نیاز دارند. در یک فرایند ثبت‌نامی این ۲۱ میلیون خانوار یارانه‌بگیر درخواست خود را ثبت کردند و نهایتا در پایان خرداد یک میلیون تومان را گرفتند.

 

اما دولت در همان زمان اعلام کرد که این وام بدون بازپرداخت نیست و اقساط آن از یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی هر ماه خانوار برداشت می‌شود.

 

نرخ سود این یارانه چهار درصد تعیین و مقرر شد در ۳۰ ماه از یارانه خانوار کسر شود. هر قسط این وام نیز ۳۵ هزار تومان اعلام شد. دولت اولین قسط را در تیر پارسال برداشت و تاکنون ۱۲ قسط آن پرداخت شده است.

 

از اقساط ۳۰ ماهه ۱۸ قسط باقی مانده است که در مجموع حدود ۶۳۰ هزار تومان است. یعنی خانوار یک نفره ۱۴ ماه یارانه نمی‌گیرد یا در یک خانواده چهار نفره یارانه یکی از اعضا ۱۴ ماه پرداخت نمی‌شود.

 

از میان این ۲۱ میلیون خانوار هفت میلیون خانوار مرحله دوم این وام را نیز دریافت کردند. دولت مجددا در آذر پارسال به دنبال اعمال محدودیت‌های کرونایی پرداخت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را در دستور کار قرار داد اما این بار در تعداد کمتری.

 

وزارت کار هفت میلیون خانوار را مشمول دریافت مرحله دوم وام شناسایی کرد. شرایط نرخ سود و تعداد اقساط نیز همانند مرحله اول چهار درصد و ۳۰ ماهه بود.

 

پرداخت اقساط این وام نیز از دی پارسال شروع شد و تاکنون شش قسط آن پرداخت شده، ۲۴ قسط یعنی ۸۴۰ هزار تومان باقی مانده است.

 

به عبارت دیگر این خانوارها حدود ۱۹ ماه یارانه یکی از اعضا را دریافت نمی‌کنند.

 

طی چند ماه اخیر یارانه بگیران بارها از مسئولان خواسته‌اند که اگر یارانه‌ها را زیاد نمی‌کنند حداقل اقساط وام را ببخشند، اما تاکنون خبری از بخشش اقساط وام کرونا نشده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------