سخنگوی صنعت برق: مجموع نیروگاه‌های حرارتی و برق آبی کشور بیشتر از ۵۵ هزار مگاوات نمی‌توانند تامین کنند



سخنگوی صنعت برق،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: میزان مصرف برق ظهر امروز (یکشنبه) به رقم ۶۵ هزار و ۹۱۸ مگاوات رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، "مصطفی رجبی‌مشهدی" با حضور در برنامه "گفتگوی ۱۸:۳۰" با اشاره به ثبت رکورد جدید در میزان مصرف برق گفت: میزان مصرف برق ظهر امروز (یکشنبه، ۱۳ تیرماه) به رقم ۶۵ هزار و ۹۱۸ مگاوات رسید.

 

سخنگوی صنعت برق کشور افزود: این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات سقف مصرفی بود از رشد ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاواتی برخودار است.

 

وی بیان کرد: مجموع نیروگاه‌های حرارتی و برق آبی کشور توانایی تأمین حدود ۵۵ هزار مگاوات برق را دارند و برای جبران کسری ۱۰ هزار مگاوات از طریق جابه‌جایی بار در صنایع و تشویق‌های بخش برق خانگی اقدام می‌کنیم و اگر این مورد جواب ندهد، خاموشی‌های برنامه‌ریزی اعمال می‌شود.

 

رجبی‌مشهدی با اشاره به مهمان‌ناخوانده رمزارزها گفت: تاکنون حدود ۵۷۰ مگاوات مصرف برق توسط رمزارزهای غیرمجاز را کشف کردیم که معادل ۷۵۰ مگاوات برق نیروگاه است و همچنین حدود ۳۰۰ انشعاب مجاز را از اول خرداد خاموش کردیم بنابراین عمده مصرف برق مربوط به وسایل سرمایشی است.

 

سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: برای تمام صنایع سقف مصرف تعیین شده و الزام کرده‌ایم که این سقف را رعایت کنند اما متأسفانه برخی از صنایع همکاری نمی‌کنند و احتمالا در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهیم کرد که در کدام استان‌ها صنایع همکاری نمی‌کنند.

 

علی‌اکبر غزالی، مدیرکل دفتر دیریت مصرف آبفای کشور گفت: میانگین بارندگی در ۵۰ سال گذشته ۲۷۰ میلی‌متر بوده و این عدد طی ۱۰ سال گذشته به رقم ۲۴۰ میلی‌متر رسیده است به عبارتی میانگین بارندگی در کشور طی این مدت ۳۰ میلی‌متر کاهش داشته است.

 

وی بیان کرد: میزان بارش‌های امسال با کاهش چشمگیری به ۱۴۵ میلی متر رسیده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------