آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان: ارز دولتی حذف شود، مرغ به ۹۰ هزار تومان می‌رسد



افزایش قیمت مرغ،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان گفت: اگر تولیدکننده مرغ با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بخواهد تمام نهاده خود را به صورت آزاد تهیه کند ابتدا با کمبود نقدینگی مواجه می شود و از سوی دیگر مصرف کننده قادر به تامین مرغ ۹۰ هزار تومانی نیست.

بهرام پاکزاد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تاثیر آن بر قیمت تمام شده مرغ، اظهار کرد: در حال حاضر در مجلس حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از دو فوریت خارج شده است.

 

وی افزود: اگر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به تصویب برسد به طور قطع با انفجار قیمت مرغ مواجه خواهیم شد و ابتدا قیمت هر کیلو مرغ برای مصرف کننده در چند هفته اول حذف ارز دولتی به ۷۰ هزار تومان و بعد از آن به ۹۰ هزار تومان می رسد.

 

دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر دو مدل نهاده در بازار وجود دارد، گفت: مرغداران بخشی از نهاده‌ها را از سامانه بازارگاه خریداری می کنند که این سهمیه معمولا با تاخیر به دست تولیدکننده می رسد که در این فاصله، تولیدکنندگان نهاده های خود از بازار آزاد تهیه می کنند.

 

وی گفت: اگر تولیدکننده مرغ با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بخواهد تمام نهاده خود را به صورت آزاد تهیه کند ابتدا با کمبود نقدینگی مواجه می شود و از سوی دیگر مصرف کننده قادر به تامین مرغ ۹۰ هزار تومانی نیست.

 

پاکزاد با بیان اینکه قرار بود ۱۱۰ هزار تومان یارانه به مصرف کننده بابت افزایش قیمت مرغ و تخم و مرغ پرداخت کنند، افزود: در حال حاضر سرانه مصرف مرغ در ایران ۲۸ کیلوگرم در سال و در ماه ۲.۵ کیلوگرم است، اما اگر مرغ ۹۰ هزار تومان شود، حتی اگر یارانه ۱۱۰ هزار تومانی پرداخت شود، هر ایرانی با این رقم تنها توان یک کیلو و ۲۰۰ گرم مرغ دارد و به مرور مرغ و تخم مرغ از سفره های مردم حذف می شود.

 

وی با بیان اینکه به نظر می رسد دولت با کسری بودجه مواجه است و می خواهد آن را با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی جبران کند، تاکید کرد: یارانه ۱۱۰ هزار تومانی جبران هزینه های مردم را نمی کند و مصرف کننده دیگر توان تولید مرغ و تخم مرغ را نخواهد داشت.

 

دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان با اشاره به کاهش مصرف گوشت در بین مردم، گفت: اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی از نهاده های دامی حذف شود به طور قطع گوشت قرمز از سبد غذایی مردم حذف خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: با این سیاست علاوه بر کاهش تولید مرغ، تنها دیگر دو یا سه دهک بالای جامعه امکان خرید مرغ را دارند و هفت دهک پایین جامعه دیگر امکان خرید و خوردن مرغ و تخم مرغ را نخواهند داشت، البته اگر قرار باشد این یارانه به سایر یارانه ها و هزینه ها اضافه شود، با توجه به هزینه های بالای زندگی مردم، افراد دیگر امکان خرید این محصولات پروتئینی را نخواهند داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------