تورم آذرماه 43.4 درصد اعلام شد/ اختلاف 12 درصدی تورم از قم تا ایلام



تورم آذر 1400،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
شهروندان ساکن استان قم در آذر امسال نرخ تورم ۳۹.۲ درصد را تحمل کرده‌اند در حالی که شهروندان استان محروم ایلام نرخ تورم ۵۱.۱ درصدی را شاهد بوده‌اند که به این ترتیب اختلاف نرخ تورم بین این ۲ استان به حدود ۱۲ درصد می‌رسد.

به گزارش همشهری، مرکز آمار ایران اعلام کرد: شهروندان ساکن استان قم در آذر امسال نرخ تورم ۳۹.۲ درصد را تحمل کرده‌اند در حالی که شهروندان استان محروم ایلام نرخ تورم ۵۱.۱ درصدی را شاهد بوده‌اند که به این ترتیب اختلاف نرخ تورم بین این ۲ استان به حدود ۱۲ درصد می‌رسد. آمار‌های رسمی نشان می‌دهد: از ۳۱ استان ایران فقط ۵ استان قم، تهران، سمنان، سیستان و بلوچستان و گیلان نرخ تورم پایین از میانگین کشوری به میزان ۴۳.۴ درصد را تجربه کرده‌اند و بالاترین نرخ تورم سالانه هم به ترتیب در استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان  و چهارمحال و بختیاری مشاهده شده است.

 

این گزارش می‌افزاید: در آذر امسال، بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (٤٥,٦ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٢٨.٠ درصد) بوده است. در ماه گذشته بالاترین نرخ تورم مناطق روستایی در  استان کهگیلویه و بویراحمد (٤٨.٥ درصد) و کم‌ترین هم در استان همدان (٢٥.٧ درصد) به ثبت رسیده و  بیش‌ترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان  ایلام (٥٤.١درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان سیستان وبلوچستان (٤٠.٩ درصد) رصد شده است.

 

تورم آذر 1400،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------