بازنشستگان مخابرات خوزستان: سفره‌های ما خالی است



تجمع بازنشستگان مخابرات،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
بازنشستگان مخابرات خوزستان به تاخیر در پرداخت مطالبات خود اعتراض کردند.

بازنشستگان مخابرات خوزستان در تماس با ایلنا، از تجمع خود مقابل شرکت مخابرات خوزستان در اعتراض به‌ تاخیر در پرداخت مطالبات خود خبر دادند. 

 

به گفته‌ی این کارگران؛ عملیاتی نشدنِ آیین‌نامه‌ی سال ۸۹، تاخیر در پرداختِ جیره‌ی غیرنقدی و تاخیر در پرداختِ هزینه‌های درمانی توسط بیمه‌ی طرف قرارداد مخابرات از مهم‌ترین مطالبات این بازنشستگان است. 

 

این بازنشستگان در مورد جیره‌ی غیرنقدی می‌گویند: جیره غیرنقدی هزینه‌ای است که غیر از حقوق، مخابرات به بازنشستگان خود پرداخت می‌کند. ما شنیده‌ایم قرار است این جیره‌ی غیرنقدی قطع شود در صورتیکه حقوق بازنشستگیِ کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد. برای خیلی‌ها این جیره‌ی غیرنقدی مهم است و اگر نباشد بخشی از نیازهای اساسی خود را نمی‌توانند تامین کنند. 

 

آن‌ها می‌گویند: سفره‌ی ما خالیست و در این وضعیتِ گرانیِ و بعد از سال‌ها کار در دوران پیری برای رسیدن به مطالبات خود مجبور به اعتراض هستیم.

 

***

 

تجمع بازنشستگان مخابرات تبریز مقابل محوطه این مجموعه

جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات آذربایجان‌شرقی با حضور در محوطه این مجموعه، با اشاره به شرایط معیشتی خود، خواستار پرداخت معوقات شان شدند.

 

تجمع بازنشستگان مخابرات،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

در این اجتماع که به صورت صنفی و آرام برگزار شد، قطعنامه ای در ۵ ماده قرائت و حاضران با شعار «الله اکبر»، مفاد آن را تایید کرده و یادآور شدند که مدیران و مسئولان شرکت مخابرات آذربایجان شرقی اگر تا روزهای آینده  به این مطالبات پاسخ ندهند، اعتراض خود را در مقابل فرمانداری شهرستان تبریز و سپس استانداری آذربایجان شرقی برگزار خواهند کرد.

 

اجرای مصوبات و تعهدات برای پرداخت به موقع معوقات و مطالبات بازنشستگان و شاغلان از جمله بند ۶ تصویب نامه سال ۱۳۸۵ هیات وزیران که تصریح می کند کلیه تعهدات شرکت مخابرات ایران واگذار شده به بخش خصوصی به کارکنان اعم از حقوق و مزایا، بیمه بازنشستگی و سایر تعهدات کماکان محفوظ باقی است، از جمله خواسته های بازنشستگان معترض بود.

 

اجرای کامل و بدون تنازل مفاد آیین نامه مصوب سال ۱۳۸۹ مجمع عمومی صاحبان سهام مخابرات ایران از زمان خصوصی سازی و از اولین روز واگذاری و ثبت آن در صورت های مالی شرکت، منسوخ کردن ماده ۱۰ احزاب که مشکلاتی برای تشکل های صنفی از جمله کانون بازنشستگان که ماهیت سیاسی ندارد، ضرورت دقت نظر در تصمیمات و اقدامات یک جانبه مدیران شرکت مخابرات و پیشگیری و اختلال در روند انجام تعهدات قانونی مربوط به بازنشستگان و شاغلین که موجب سلب آرامش و بروز تنش های اجتماعی می شود، از دیگر مطالبات بازنشسته های شرکت مخابرات آذربایجان شرقی بود.

 

در پایان قطعنامه فوق آمده است: به سهامداران و مدیران شرکت مخابرات ایران یادآور می شود در صورت عدم انجام تعهدات مزبور مسئولیت های بعدی متوجه آنهاست و هر گونه دفاع از حقوق قانونی را حق شرعی خود می دانیم.

 

شرکت مخابرات آذربایجان شرقی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ بازنشسته دارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------