آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

وزیر نیرو: برای کنترل و ذخیره سیلاب‌ها، در سواحل کشور «سد‌های کوچک» احداث می‌شود



وزیر نیرو،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
وزیر نیرو از آغاز ساخت سد‌ها و مخازن ساحلی در سواحل جنوبی و شمالی کشور خبر داد و گفت: ظرفیت ذخیره‌سازی آب در سد‌های کشور تا ۴ سال آینده به ۶۰ میلیارد مترمکعب خواهد رسید.

به گزارش تسنیم، "علی اکبر محرابیان" وزیر نیرو هدف از ساخت سد‌های کوچک و عمدتا لاستیکی را کنترل و ذخیره سیلاب‌ها و جلوگیری از هدررفت آب شیرین به دریا اعلام کرد و گفت: هم اکنون مطالعه ساخت ۷ سد از این نوع در استان هرمزگان , ۵ سد در استان سیستان و بلوچستان و احداث سد‌های متعدد در سواحل شمالی کشور در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

 

وی افزود: حجم تنظیمی این سد‌ها در جنوب کشور خیلی کمتر از حجم ذخیره آن و در شمال کشور برعکس آن است.

 

وزیر نیرو گفت: احداث و بهره برداری از این مخازن ساحلی که در بخش کشاورزی و آشامیدنی قابل استفاده است از لحاظ اقتصادی برای کشور بسیار سودآور و مفید است.

 

محرابیان همچنین تصریح کرد: در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ سعی کردیم تمام طرح‌های راکد و نیمه تمام بخش آب کشور را فعال و راه اندازی کنیم.

 

وی بار دیگر بر اتمام ۴۵ سد بزرگ کشور در مدت ۴ سال آینده تاکید کرد و افزود: با اتمام این سد‌ها حدود یک پنجم ذخیره فعلی آب سد‌های کشور، یعنی نزدیک به ۱۰ میلیارد مترمکعب بر ذخیره آب سد‌ها افزوده خواهد شد و عدد کنونی آن را به حدود ۶۰ میلیارد متر مکعب خواهد رساند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------