احداث مهم‌ترین ترمینال نفتی کشور در سواحل مکران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
فرماندار جاسک گفت: عملیات رسمی احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک و پایانه صادراتی در منطقه مکران که ظهر امروز با دستور رییس جمهور آغاز شد یک تحول عظیم در سواحل مکران خلق خواهد کرد.

به گزارش فارس، محمد رادمهر از آغاز عملیات رسمی احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک و پایانه صادراتی در منطقه مکران خبر داد.

 

وی در ادامه هدف از اجرای طرح راهبردی و ملی انتقال نفت خام از گوره به جاسک را ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکز زدایی از پایانه های صادراتی و متنوع سازی آن و توسعه پایدار و اشتغالزایی در سواحل مکران اعلام عنوان کرد.

 

فرماندار جاسک در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: طرح عظیم توسعه سواحل استراتژیک مکران جزو توصیه های مهم مقام معظم رهبری از روزهای اولیه تشکیل دولت یازدهم می باشد.

 

وی از این طرح به عنوان افتتاح استراتژیک‌ترین و تاریخی‌ترین طرح دولت‌ یاد کرد.

 

محمد رادمهر عنوان داشت: افتتاح این پروژه عظیم از استراتژیک‌ترین طرح‌های ملی کشور است که در جهت فرامین مقام معظم رهبر (مدظله العالی) در راستای توسعه منطقه مهم مکران، اشتغال و اقتصاد کشور، توسعه پایدار، امنیت ملی و انرژی، اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های توسعه محوری دولت است که با پیگیری‌های استاندار هرمزگان این طرح امروز با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نفت، استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه و نمایندگان استان هرمزگان افتتاح شد.

 

وی تصریح کرد: جاسک مقصد جدید صادرات نفت ایران خواهد شد و توسعه و رونق اقتصادی رای برای کشور و سواحل مکران در بر خواهد داشت.

 

رادمهر خاطر نشان کرد: از اهم پروژه‌های طرح انتقال نفت از گوره به پایانه جدید جاسک، می‌توان به تامین و احداث یکهزار کیلومتر خط لوله، احداث 5 تلمبه خانه و 3 ایستگاه بین راهی خط لوله و برق رسانی به آنها، احداث ایستگاه‌های دریافت و ارسال توپک و ترمینال پایانی، احداث مخازن ذخیره سازی به ظرفیت 10 میلیون بشکه در منطقه جاسک و احداث تاسیسات دریایی شامل سه گوی شناور، حوضچه آرامش و تاسیسات جانبی آن در سواحل مکران اشاره کرد.

 

وی گفت: تحریم‌ها ضمن اینکه مشکلاتی را به همراه دارد اما خوداتکاتی به توان داخلی را رقم زده و به یک فرصت تبدیل شده است و این طرح عظیم ملی نشانه همت و توان داخلی و نتیجه پیگیری و ثمره ی اقتصاد مقاومتی می‌باشد.

 

فرماندار جاسک افزود: این طرح برای نخستین بار، پایانه صادراتی خارج از محدوده تنگه هرمز را در اختیار صنعت نفت کشور قرار می‌دهد.

 

رادمهر یادآور شد: در این طرح ملی و راهبردی همه پیمانکاران، تولید کنندگان و سازندگان، ایرانی بوده و بیش از ۹۵ درصد خدمات و کالاهای مورد نیاز از داخل کشور تامین شده است.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک تصریح کرد: با توجه به طرح‌ها و پروژه‌های تعریف شده، جاسک در آینده‌ای نزدیک به هاب نفتی ایران تبدیل خواهد شد.

 

فرماندار شهرستان جاسک افزود: بندری که با اجرای پروژه‌های نفتی، امکان انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام سنگین از منطقه گوره به جاسک در استان هرمزگان، امکان پهلوگیری کشتی های بسیار بزرگ با ظرفیت ۲ میلیون تن و ذخیره سازی ۱۰ میلیون بشکه نفت خام را پیدا خواهد کرد.

 

محمد رادمهر خاطر نشان کرد: شهرستان جاسک در شرق استان هرمزگان بواسطه دسترسی مستقیم به دریای عمان و آب‌های آزاد دارای اهمیت فراوانی بوده که امروز به کانون توسعه‌ای مکران تبدیل شده است.

 

فرماندار جاسک افزود: پروژه‌های ملی افتتاح شده و در دست افتتاح این بندر حیاتی کشور، این شهرستان را آینده‌ای نزدیک بعنوان قطب و نگین اقتصادی کشور تبدیل خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------