آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

پاکستان از واردات گاز ایران عقب‌نشینی کرد



ورادات گاز,اخبار امروز,اخبار جدید
آیا تهران می‌تواند از اسلام آباد به مجامع بین‌المللی شکایت کند؟

به گزارش آفتاب یزد، پاکستان از واردات گاز ایران با وجود خط لوله گاز ایران که تا لب مرز پاکستان کشیده شده بود؛ انصراف داد و با قطر برای واردات ۱۰ساله گاز قرارداد بست. این کشور۲ ماه پیش هم با روسیه قرارداد امضا کرده بود. بازار گاز هند هم احتمالا از دست رفته است! به همین سادگی،؛ اما تلخ‌تر از یک فنجان قهوه تلخ..! البته این احتمال از مدت‌ها پیش به ذهن کارشناسان خطور کرده بود؛ به ویژه برای آن‌ها که ۲ ماه پیش در روزنامه «آفتاب‌یزد» گزارش گروه اقتصادی روزنامه را در خصوص «توافق روسیه و پاکستان برای ساخت خط لوله ۱۱۰۰ کیلومتری انتقال گاز» خوانده بودند. گزارشی که تیتر «روسیه و پاکستان ایران را دور زدند!» برای ۲ کشور دوست و برادر ایران در صفحه نخست این روزنامه هم نشست!

 

پروژه‌ای که پاکستان در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ خورشیدی به ایران اطلاع داده بود: «مادام که این کشور تحت تحریم‌های آمریکاست، امکان تکمیل خط لوله ایران- پاکستان وجود ندارد!»

 

به طور قطع این رویکرد پاکستان در قبال ایران ناشی از انفعال دیپلماسی ما در مقابل کشورهای همسایه است که می‌تواند در میان‌مدت و دراز مدت و به لحاظ اقتصادی و ژئوپولتیک بسیار خسارت‌زا و حتی جبران ناپذیر باشد.

 

محمد فرحیان، کارشناس انرژی در گفتگو با روزنامه «آفتاب یزد» در خصوص چگونگی شکست ایران در رقابت گازی با روسیه و قطر وعدم تعهد برادری پاکستان نسبت به جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: ایران از سال ۱۹۹۰ تلاش کرد تا خود را به عنوان یک صادرکننده گاز به همسایه شرقی خود مطرح کند، اما تا کنون تمامی تلاش‌های کشورمان ناکام مانده است و این موضوع ارتباط به ضعف و قوت یک دولت به دولت دیگر هم ندارد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------