آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

درآمد ۷۰۰میلیاردی دولت از شماره‌گذاری خودرو



اخبار,اخباراقتصادی وبازگانی,شماره گذاری خودرو
دولت درآمد حاصل از شماره‌گذاری، نقل و انتقال خودرو و تعویض پلاک را در لایحه بودجه سال ۹۹، به ترتیب ۷۰۰ میلیارد تومان و هزار و ۳۲۳ میلیارد تومان اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، دولت درآمد حاصل از شماره‌گذاری، نقل و انتقال خودرو و تعویض پلاک را در لایحه بودجه سال ۹۹، به ترتیب ۷۰۰ میلیارد تومان و هزار و ۳۲۳ میلیارد تومان اعلام کرده است.

 طبق لایحه بودجه ۹۹، در جدول شماره ۵ (درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی) درآمدهای دولت از شماره گذاری خودرو و نقل و انتقال اتومبیل اعلام شده است.

براساس این لایحه، دولت برای مالیات بر شماره‌گذاری خودرو( تعویض پلاک) بودجه ۷۰۰ میلیارد تومان و برای مالیات بر نقل و انتقال خودرو بودجه هزار و ۳۲۳ میلیارد و ۶۳۶ میلیون تومانی را در نظر گرفته است.

براین اساس با توجه به این‌که در بودجه سال ۹۸، درآمد حاصل از نقل‌وانتقال که ۷۸۷ میلیارد و ۸۷۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان درنظر گرفته شده بود، سال جاری بودجه متعلق به این حوزه کاهش ۱۲ درصدی داشته است.

بودجه سال جاری برای شماره‌گذاری خودرو نیز در حدود ۶ درصد کاهش داشته است چراکه در بودجه سال ۹۸، درآمد پیش‌ینی شده برای این بخش، ۱۴۱۴ میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومان بوده است.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------