بورس سبزپوش شد (1402/07/24)



بورس تهران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
شاخص کل بورس امروز رشد حدود ۱۶ هزار واحدی را نسبت به دیروز تجربه کرد و روی دو میلیون و ۱۸ هزار واحد ایستاد.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بورس امروز (۲۴ مهرماه) با رشد ۱۶ هزار و ۲۵۳ واحدی به بیش از دو میلیون و ۱۸ هزار  واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز افزایش ۸۰۹۷ واحدی نسبت به روز گذشته داشت و رقم ۶۸۶ هزار و ۷۹۹ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۲۸۸ هزار معامله به ارزش ۵۲ هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال انجام شد.

 

در این بازار فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی، ایران خودرو، معدنی ‌و صنعتی چادرملو و پالایش نفت تهران جزو نمادهای بازار سرمایه بودند که بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس داشتند که همه این نمادها روند صعودی را تجربه کردند.

 

همچنین در بازار امروز سرمایه شاخص کل فرابورس نیز رشد ۳۰۹ واحدی نسبت به روز گذشته اتفاق افتاد و این عدد روی ۲۵ هزار و ۱۵۷ واحد ایستاد. در این بازار نیز بیش از ۱۶۲ هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۲۲۱۵ هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال انجام شد.

 

بیمه پاسارگاد، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، ایران خودرو دیزل، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب و فرابورس ایران تاثیرگذارترین نمادها بر شاخص کل فرابورس در بازار امروز بودند که همه نمادهای مذکور روند صعودی را نسبت به روز گذشته خود داشتند. 

 

تزریق ۱۰۰۰ میلیارد تومان به بورس

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: با مصوبه هیات امنا، تصمیم گرفتیم حداقل یک هزار میلیارد تومان امروز از طریق صندوق تثبیت بازار در بورس سرمایه‌گذاری کنیم.

 

مهدی غضنفری امروز در حاشیه برنامه تامین مالی توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در ایران با ظرفیت 10 هزار مگاوات گفت: خبر خوب اینکه هیات عامل صندوق توسعه ملی تصویب کرد که برای حمایت از بازار سرمایه، صندوق توسعه ملی حداقل یک هزار میلیارد تومان از طریق صندوق تثبیت بازار سرمایه‌گذاری کند و امروز این مبلغ به حساب صندوق تثبیت بازار واریز می‌شود تا در این روزها که بازار سرمایه با شاخص‌های قرمز همراه است، بخشی از این بازار سبز شود.

 

وی همچنین در مورد 2 میلیارد دلاری که قرار بود صندوق توسعه ملی برای نهضت ملی مسکن اختصاص دهد، اظهار داشت: در جلسه‌ای که معاون اول رئیس جمهور با همه مسئولان مرتبط با این طرح از جمله بانک مرکزی، سازمان برنامه و وزارت راه و شهرسازی گذاشت، قرار شد تا همه دستگاه‌ها کمک کنند تا وعده 4 میلیون مسکنی که رئیس جمهور وعده داده است به مرحله اجرا برسد اما بانک‌ها توان محدودی برای دادن تسهیلات دارند.

 

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی همچنین گفت: ما به عنوان صندوق توسعه ملی پیشنهاد کردیم 2 میلیارد دلار ارز برای نهضت ملی مسکن اختصاص دهیم، اما همان گونه که بارها تأکید کرده‌ایم، منابع صندوق توسعه ملی به همان راحتی و آسانی که پرداخت می‌شود باید به همان راحتی برگردد و ما می‌خواهیم این منابع با ضمانت بازپرداخت اختصاص یابد.

 

در این مراسم تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های تجدیدپذیر به ظرفیت 10 هزار مگاوات امروز بین مدیرعامل صندوق توسعه ملی و معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر(ساتبا) در محل این صندوق امضا شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------